PCGuiden Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 C: blev ca 10 GB mindre i ett nafs och jag fattar inte riktigt varför, kan man kolla vad som tar upp utrymmet?? hade 29 Gb ledigt helt plötsligt blev det 19 Gb kvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Här är ett av de snyggaste programmen för att visa storleken på mappar och filer. http://www.diskspacefan.com/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Prova att ta bort systemåterställningar, kan va de som gör det. Gå till "Dator" (Windows 7) eller "Den här datorn" högerklicka på C: och sedan på Egenskaper, där väljer du "Diskrensning" och sedan "Fler Alternativ, sedan "Systemåterställning och skuggkopior" & "Rensa". Sedan på "Ta bort". Den senaste sparade blir alltid kvar så det är ingen risk egentligen att ta bort det i bland. Ja gör det 1 gång i veckan. Lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 3, 2010 Author Share Posted November 3, 2010 (edited) Något som ser konstigt ut, eller väldigt stort? kan man ta bort hib filen eller gör den något viktigt Edited November 3, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LJ52 Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 (edited) Här är min så du kan jämföra. Jag har nästan inga program installerade, kör med portabla från annan partition.. Så din disk stämmer nog med tanke på att du har Office, photoshop mm installerat. Edited November 3, 2010 by LJ52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Kan du ha sett eller minnas fel? För om hårddisken rymmer totalt 32,7 GB kan det inte bli 29 GB ledigt när Windows 7 är installerat. hiberfil.sys används när du sätter datorn i viloläge. Du kan inte ta bort filen utan att stänga av den funktionen först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 3, 2010 Author Share Posted November 3, 2010 LJ52: Betway installerade 5,4 Gb vid installation men det tog jag bort C: är på 48,7 GB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Förlåt, jag missförstod bilden från Disk Space Fan. Är Disk Space Fan och diskegenskaperna överens om hur mycket använt det är på hårddisken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 3, 2010 Author Share Posted November 3, 2010 Förlåt, jag missförstod bilden från Disk Space Fan. Är Disk Space Fan och diskegenskaperna överens om hur mycket använt det är på hårddisken? Ja det stämmer precis Nu har jag tagit bort ett program så nu saknas det bara 5 GB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Förlåt, jag missförstod bilden från Disk Space Fan. Är Disk Space Fan och diskegenskaperna överens om hur mycket använt det är på hårddisken? En recension av Disk Space Fan: http://lifehacker.com/5482269/disk-space-fan-analyzes-hard-drive-space-with-a-dash-of-eye-candy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts