Gå till innehåll

"My Bluetooth Places" crashar utforskaren mm


Recommended Posts

Införskaffade mig en usb sticka för bluetooth användning med mitt headset. Har tröttnat på att använda med sladd då jag snackar mycket på skype osv.

Installerade allt med den lilla hemska CD:n jag fick med och tja, det gick väl bra. Klickar sedan på "My Bluetooth Places" och Utforskaren crashar och startas om. Testar ett par tre gånger för säkerhets skull med samma händelseförlopp. Inte kunde jag hitta mitt headset heller för den delen! Förstår inte vad som orsakar detta.

Använder "Hama Bluetooth USB-Adapter" (00049229) och så använder jag mitt headset som jag använder till spelande på mitt Ps3 (där det fungerar perfekt!)

Kör Windows 7 och hoppas att någon vet vad jag ska göra. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte stött på en enda blåtandsdongle som behöver drivrutiner utöver de som finns i Windows 7. Har du även installerat någon form av program som medföljt donglen? I såfall... är det kompatibelt med Windows 7?

Börja med att avinstallera Donglen i enhetshanteraren och starta om. Låt sen Windows själv hantera drivrutinerna och se om det hjälper.

Flyttar tråden till "Hårdvara" tills vidare

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Det stod så i den lilla handboken jag fick med iaf, att installera drivrutinerna och det var efter det som allting fanns där iaf. Men det är bara om jag tar "Utforksa My Bluetooth Places" (samma som att klicka på ikonen då antar jag.)

Men jag ska göra ett försök att installera om. Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...