proudfin Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Köpte en ny laptop med OEM-insallation av windows 7 home premium installerad. Hårddisken på 500GB tänkte jag dela i 2 delar är operativet får husera på egen del och så sparar jag bilder mm på den andra partitionen. Men jag kan inte använda windows inbyggda funktion för partition och inte heller fungerar det med partition magic, den säger följande: cannot be performed under this 64-bit edition of Windows. Är det verkligen så att det inte går att skapa en partition? Tacksam för hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Funkar hos mig så jag ser inga problem med versionen av windows 7 du använder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Är det inte bara så att det strular för att du är inloggad i Windows samtidigt som du försker ändra på Windows systempartition? Har du provat att boota med t.ex Hirens Boot CD och köra något partitioneringsprogram därifrån? Kanske går att göra motsvarande med Partition Magic också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Tråden flyttad till rätt kategori // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts