Gå till innehåll

Systemfel-->Service Control Manager


CobraSnake

Recommended Posts

Händelse ID:7026

Beskrivning: Följande start eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av fel under start:

Wax347b

Vad är detta för någonting kan någon hjälpa mig att lösa på något sätt, annars så fungerar datorn som den ska, men tänkte ta reda på vad som spökar?? Tacksam för förslag........ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen är det ett program som du har eller har haft installerat som referensen finns kvar till.

Kör Ccleaner och se om det blir någon skillnad.

Passar på och fråga när jag har kört CC-cleaner, jag klickade på registret, är det säkert att städa det som CC-cleaner anser är problem?? Annars vilka filer kan jag ta bort??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen är det ett program som du har eller har haft installerat som referensen finns kvar till.

Kör Ccleaner och se om det blir någon skillnad.

Hej igen Venoms, har kört städat en stund med CC-cleaner nu, men felet är kvar?? Vad är nästa åtgärd?? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några fler referenser till vilken fil "Wax347b " hör?

Det kan också bero på något program som "trial"perioden gått ut på.

Söker man på nätet efter Wax347b så finns där inget, så det är besvärligt att nysta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några fler referenser till vilken fil "Wax347b " hör?

Det kan också bero på något program som "trial"perioden gått ut på.

Söker man på nätet efter Wax347b så finns där inget, så det är besvärligt att nysta upp.

Inte en aning, enda trial-version jag installerat var en gång Nero och Alcohol demoversioner, men dem har jag nu avinstallerat. Kan jag bara ta bort den tjänsten, eller vad ska jag göra?? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är med stor sannolikhet att det är en kvarleva från Alcohol...

Avinstaller den med gott samvete.

Då var vi där igen Venoms, hur gör jag det på bästa sätt, hehe....en liten guide Tack.. :wink:

En annan fråga är vad används "system volume information" till som finns i hårddiskarna, brukar se det när virusprogrammet scannar, är dem viktiga?? Eller kan man ta bort dem med?? :?: :?:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Volyminformationen är vad din partion heter, fast uttryck så din dator vet det i "mbr"

Om det är en tjänst som du kan se i "Tjänster", prova att ändra den till "disabled"

Start -> Kör skriv: services.msc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Volyminformationen är vad din partion heter, fast uttryck så din dator vet det i "mbr"

Om det är en tjänst som du kan se i "Tjänster", prova att ändra den till "disabled"

Start -> Kör skriv: services.msc

Hittade den inte i Tjänster, men kollade loggboken, så stod det systemdrivrutiner?? Ska jag jaga den på annat håll??

Så system volume information behöver jag med andra ord inte göra så mycket vid eller?? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så system volume information behöver jag med andra ord inte göra så mycket vid eller??

Nix det behöver du inte

Högerklicka "Den här datorn" -> Hantera -> ett klick på "Enhetshanteraren" i vänster fält, när alla enheter visas i höger fält, högerklicka på enhetshanteraren i vänster fält och välj "Visa" -> visa dolda enheter.

I höger fält ser du allt som finns installerat på din dator.

Nu kan du gå igenom dina drivrutiner och leta reda på din felande länk...och avinstallera eller ta bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix det behöver du inte

Högerklicka "Den här datorn" -> Hantera -> ett klick på "Enhetshanteraren" i vänster fält, när alla enheter visas i höger fält, högerklicka på enhetshanteraren i vänster fält och välj "Visa" -> visa dolda enheter.

I höger fält ser du allt som finns installerat på din dator.

Nu kan du gå igenom dina drivrutiner och leta reda på din felande länk...och avinstallera eller ta bort den.

Tack så jättemycket. Har löst det igen. :P Hade inte en aning om att installera testversioner kan ställa till så mycket med skräp. Men det var tur att vi hade ni experter till hjälp. Tack än en gång............... :lol: P.s Det var faktiskt felstavat av mig angående tjänsten den heter Vax347b och inte Wax347b(det var därför det inte gick att googla).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...