67:an Sike Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Hej! När jag väljer att stänga ner datorn i viloläge och sedan väcker upp den igen så tappas alltid internetanslutningen. Jag får då starta om datorn så har jag anslutning till nätet igen. Vad är det som felar? JätteTacksamFörSvar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Hej, kolla dina inställningar för energispar. Du kan ha valt att nätverkskortet inte får väcka datorn. Då kan detta ske. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
67:an Sike Posted November 26, 2010 Author Share Posted November 26, 2010 Hej Mats! Jag har Windows Vista. Jag hittar inte just denna inställningen för nätverkskortet! Ha de! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Hej! När jag väljer att stänga ner datorn i viloläge och sedan väcker upp den igen så tappas alltid internetanslutningen. Jag får då starta om datorn så har jag anslutning till nätet igen. Vad är det som felar? JätteTacksamFörSvar! Det blir troligen problem för att datorn fortfarande anser att den har en internetanslutning, medan din internetleverantörs utrustning (telefonstationen etc) har kopplat bort datorn sedan länge. Räcker det inte att högerklicka på nätverksikonen vid klockan och välja att reparera eller något liknade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
67:an Sike Posted November 27, 2010 Author Share Posted November 27, 2010 Hej Cecilia! Jo så kan man ju göra såklart....det tar ju också en stund men ändå smidigare än en omstart. Får se om jag kan få kläm på varför våran burk gör så här helt plötsligt....tack för din hjälp! Ha de! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts