Gå till innehåll

Problem vid uppstart ?


2stroke

Recommended Posts

:) Hej !

( Jag är total data nybörjare så jag kanske inte kan förklara så bra !! )

Jag har en fast PC här hemma med XP som Operativ system.

Problemet är att mitt i själva uppstarts förloppet då man slagit på datorn så lägger både tangentbord och mus utav att fungera...

Vilket gör att man bara kommer till Välkommst/Inloggningsidan där familjens olika medlemmar har sina inloggnings ikoner...

Då plötsligt fungerar inte vare sig tangentbord eller mus !!!

Tangentbordet verkar ha helt tappat kontakten då det inte ens lyser.

Musen lyser ialla fall men lyder inte det minsta.

Tangentbordet är dock med i matchen fram till att den hära svarta sidan med stor färglad Windows XP logga visas under uppstartsförloppet...

när den släcks och uppstarts förloppet fortsätter så är tangentbordet och musen sten döda !!!!

:wacko::wacko:HJÄLP !! :wacko::wacko:

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EN tråd per problem, tack! Du har korspostat och jag har raderat den ena av de två! :rolleyes:

// Manneman

Mao. så tror du alltså att problemet inte är hårdvaru betingat då du behållit min frågeställning här i XP forumet !?!?

...Kanske vore det bra att låta frågeställningen även vara kvar i andra forumdelen också OM felet kan tänkas vara hårdvaru betingat ?!?!

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller så flyttar jag tråden när det visar sig annat. Jag behöll XP-postningen då det redan hade svarats i den tråden.

Tillbaka till ditt problem! Har du gjort något fysiskt med din dator... flyttat den, bytt hårdvara osv? Kanske ännu viktigare fråga... Är det en trådlös variant av mus/tangentbord?