Rimat Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 Hej hej Jag har problem med min datorn som stänger av sig själv efter nån sekund direkt när jag startat den! problemet hände förra veckan och då tog jag ut el-kontakten och la in den igen så funkade det... Men nu så stänger den av sig direkt efter nån sekund... Men det som jag la märke till är att tiden blir längre om man låter datorn vara under några timmar utan ström! Senaste var den uppe i 10 sekunder typ. Va kan detta vara? Kortslutitning kanske!?? Har fått tips om processfläkten, inte tillräckligt med kylpasta, och även tips om moderkortet, att den strular. All svar uppskattas! MvH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 Kan mycket väl tänka mig att det är nätaggregatet som gett upp! // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 (edited) Håller med Manneman, men kolla även kontakterna på moderkortet (ta loss dom och sätt dit dom igen) så du inte har någon som glappar, framförallt kontakten som ger cpun extra ström. Edited December 19, 2010 by cjb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts