Gå till innehåll

Val utav media uppspelare ?


2stroke

Recommended Posts

1. Hur & Var går man in och ställer in vilken Media uppspelare ( Jag tror det heter så !! ) som skall finnas på datorn och som alltid skall användas ??

Jag skulle vilja ha en media uppspelare som läser de flesta format och som inte krånglar !!

2. I bland då jag öppnar en FOTO mapp och ser på alla små miniatyrer utav alla foton så ser man istället en liten typ logga eller liknande som säger "AVI" eller något liknande i ett par sekunder innan minityr fotot kommer !!

Vad är detta ?

Är detta något att bry sig om ??

Har det något att göra med vilket program som öppnar Fotot osv ??

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det brukar du lättast ställa in i den Mediaspelare du vill använda. Någonstans i dess inställningar brukar det finnas möjlighet att bestämma att det ska associera sig med olika filformat som den klarar att spela upp.

Jag rekommenderar att installera K-Lite Codec Pack som är ett paket med codecs för att spela upp alla vanliga film/ljud-format och lite till. Det innehåller dessutom mediaspelare Media Player Classic Home Cinema som är en extremt slimmad och trevlig mediaspelare. Jag har använt den kombon i många år utan problem, har provat de flesta andra populära mediaspelare för skoj skull men faller alltid tillbaka till denna. Är dock osäker om den går att få på svenska.

Standard räcker förmodligen bra men vill man vara säker kan man ta Mega paketet. Finns att ladda ner gratis på http://www.codecguide.com/

2. Det är för att det är en film-fil och det tar en liten stund för programmet att plocka ut en bildruta ur filmen att använda som ikon.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...