Nilsson Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 ja säg exempel att jag vill blockera den här sidan: http://www.hardwarebook.info/PlayStation att jag inte kan komma in på den när jag skriver www.h........info etc ? hur gör man det på IE ? tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 (edited) Du lägger till följande rad 127.0.0.1 hardwarebook.info i HOSTS filen som ligger i C:\Windows\System32\drivers\etc\ Då kommer du inte kunna surfa till någon sida som ligger på den domänen eller dess underdomäner. HOSTS filen kan vara lite lurig att redigera, jag brukar göra såhär. 1. Kopiera hosts filen till skrivbordet 2. Döp om den till HOSTS.txt 3. Öppna den med Anteckningar, redigera och spara 4. Döp tillbaka den till HOSTS utan .txt igen 5. Kopiera den till C:\Windows\System32\drivers\etc\ och välj att skriva över den gamla. Det skadar som vanligt aldrig att göra en backup kopia av filen innan man grejar med den. EDIT: Oj missade att du ville göra det i IE, det har jag ingen aning om ifall man ens kan. Lösningen ovan gäller ALL trafik till domänen oavsett vilket program det är som försöker gå dit. Edited January 6, 2011 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 (edited) Du lägger till följande rad 127.0.0.1 hardwarebook.info i HOSTS filen som ligger i C:\Windows\System32\drivers\etc\ Då kommer du inte kunna surfa till någon sida som ligger på den domänen eller dess underdomäner. HOSTS filen kan vara lite lurig att redigera, jag brukar göra såhär. 1. Kopiera hosts filen till skrivbordet 2. Döp om den till HOSTS.txt 3. Öppna den med Anteckningar, redigera och spara 4. Döp tillbaka den till HOSTS utan .txt igen 5. Kopiera den till C:\Windows\System32\drivers\etc\ och välj att skriva över den gamla. Det skadar som vanligt aldrig att göra en backup kopia av filen innan man grejar med den. EDIT: Oj missade att du ville göra det i IE, det har jag ingen aning om ifall man ens kan. Lösningen ovan gäller ALL trafik till domänen oavsett vilket program det är som försöker gå dit. funkar inte har redan prövat, men tack ändå. något annat lösning ? ?? Edited January 7, 2011 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) Sorry jag mindes fel. Du måste lägga till 2 records, hostsfilen tar inte automatiskt subdomäner. 127.0.0.1 hardwarebook.info 127.0.0.1 www.hardwarebook.info Edited January 7, 2011 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts