Gå till innehåll

Routers with backdoors ? !


Recommended Posts

hm, man kanske kan hålla sin dator säkert på något sätt men inte till 100% det kan man aldrig, för man vet inte vad som är dold där inne, men hur ska man ta reda på eller tänker man ens på att även i routern kan det finns BackDoor's ? hm,

ja många säger att det är ISP som vill se allt man gör och andra säger att det är Routern's egna jobbar som pluggar in backdoor på Firmware versioner :o

hm, lycka till och ta bort/hitta det !!

ja det verkar som vi är Övervakade hela tiden !! :(

läs mer på: Routers = Supplied by ISP's

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=277194

P.S och för de som säger eh jag har inget emot det, för jag har inget att dölja, sant det har jag inte heller men ändå....

----> If you have nothing to hide - can I put a webcam in your bedroom? :D

det är samma sak =) . . . . . . . . . .

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reagerar ganska omgående på ditt påstående (och enligt länken du angivit) att ens ISP vill se allt man gör. Först och främst... det kan dom göra ändå, utan att ha tillträde till ens router. Du har ju din anslutning till internet via din ISP... varför lägga tid och resurser på att smyga in i din router? Så det påståendet kraschade direkt. Dessutom så har ju många ISP visat sig vara väldigt motvilliga att lämna ut användaruppgifter enligt nya lagar och direktiv (FRA)

Nä... lite för långsökt för mig.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske OT... :unsure:

När det gäller bakdörrar så är det nog mjukvaror man ska ta sig en funderare på.

Dom flesta mjukvaror man installerar söker kontakt med någon server. Bara att kolla i brandväggens loggfiler.

Många gånger säkert fullt legitimt, uppdatering osv, men ibland är det en onödig kommunikation.

IMHO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...