yvkmug Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Saxat från Kristianstadsbladet: Nätets IP-adresser snart slut Text: Ann Gäre Publicerad 9 juni 2010 6.48 Uppdaterad 9 juni 2010 6.48 Inrikes. Om 438 dagar, det vill säga den 19 augusti 2011 är det slut med adresser på internet. I dag har även svt fått reda på förhållandet, och gått ut med att nu blir många tvungna att skaffa ny Roter för att klara IPv6. Roter finns i följande standader: IEEE 802.11b,g,n IEEE 802.3 IEEE 802.3u Vilka standader klarar sig utan byte och vilka får uppdateras eller bytas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 (edited) jaa, jag såg det här tidigare idag på svt kanalen. men min dator klarar av ipv6 och det gör även windows7 men det är routern som inte klarar av det tror jag vad ska man göra då? är man tvungen att bytta router eller kan man köra med det här i flera flera år till ? Edited January 20, 2011 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Kanske måste man skaffa en ny router, kanske räcker det med en firmware-uppgradering. ISP:erna är i alla fall såvitt jag vet långt ifrån att rulla ut IPv6 så det blir nog inte aktuellt på ett bra tag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts