Gå till innehåll

virus i datorn


willkar

Recommended Posts

Virus datorn talade om detta innan den stängdes.Nu vill jag ha cdn som första val i uppstarten men jag inte lagra detmed F10 kommandot.Vill ha hjälp med det.Problem är att datorn startar upp med windows bilden o sen får jag upp info starta om datorn felsök installera tidigare fungerande -- Men datorn öppnar inte upp felsök etc.Vilka virus better sig så här ! Har kollat kablar skärm etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virus datorn talade om detta innan den stängdes.Nu vill jag ha cdn som första val i uppstarten men jag inte lagra detmed F10 kommandot.Vill ha hjälp med det.Problem är att datorn startar upp med windows bilden o sen får jag upp info starta om datorn felsök installera tidigare fungerande -- Men datorn öppnar inte upp felsök etc.Vilka virus better sig så här ! Har kollat kablar skärm etc.

Hej!

För att komma in i BIOSET, så skall man trycka F2 vid uppstarten och välja startordningen. F8 vid uppstart, gör att man kan välja felsäkert läge, starta om normalt osv......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FElskrivet av mig man kan också använda delet knappen.Men problemmet kvarstår.Vad sks jag använda för kommando för att lägga cdn som 1a i uppstarten?lyder inte kommandot som står i bios när jag ska bekräfta valet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trycker delet knappen under uppstarten,kommer in i AwardBios Cmos set up utility. Väljer Advancerd bios features.Trycker enter knappen, kommer in i Award Bios cmos setup utility.Väljer Advanced Bios Features.Går ned på first boot device väljer cd rom . Trycker save = F10,kommer upp save to cmos and exit cy/N)?Y tryckerF10 Y.Trycker sen Esc=exit.Rutan går bort trycker Esc kommer tillbaka till Award Bios Cmos setup Utility.Går till save exit setup trycker enter 2ggr kommer ur program.Tillbaka utan någon ändring. Startar inte upp med cdn som starter.Kul va!Nu blir det en W"hisky på detta skål på er o tack för hjälpen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när du tryckt F10 följt av Y så stängs inte bios och datorn startar om?

f10, Save and exit!?

Men om du ändrar inställningen, ESC,esc tillbaka till huvudmenyn och går ner och väljer Save and exit, trycker in ett Y och sen enter så startar datorn om?

gör det någon skillnad om du gör på detta sätt (skippar f10)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klistrar in detta från en nystartad, låst och bortplockad tråd och påminner "willkar" att reglerna SKA följas. Jag skickar inte PM med varning för att roa mig själv...

Ingen förändring av save and exit o tryck y o sen enter.Beskriv i detalj ändringen ibios så man får cdn som starter.Så jag kan gå in med skiva oradera virusena eller återställa eller omformatera hårddisken.Datorn lydder inte felsök eller återstart etc.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...