Gå till innehåll

färgfel påskrivare eller patroner


Sandstone50

Recommended Posts

Hej alla mina smarta kompisar :-)

Bifogar ett dokument med ett färgfel,

kanske kan jag slippa gå till verkstad eller köpa ny skrivare om det bara är färgpatronerna det är fel på ??

post-10030-0-57997600-1295854264_thumb.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack - det är nya patroner jag satt in, så då blir det att rengöra munstycket. har dock inte hittat någon funktion i själva programmet... har en Hp Photosmart wireless B109...

det vet jag att det fanns på förra skrivaren..

tack igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, nog har jag läst, sökt läsbart överallt tycker jag , men nu har jag slängt eländet och ska snart ta dagsfärska i bruk. Fungerar dom inte så åker alltihop :-))

Visste inte att man kunde byta på så många oloika sätt ??

Ang. drivers mm så har jag kollat och det finns inget att uppdatera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orginalpatroner eller pirat?

Är det pirat så kan jag nästan säga att färgtrumman är förstörd....

Har fått liknande med piratpatroner, och då var det trumman som var trasig

Fick som tur var en ny skrivare och efter det endast orginal canon patroner som gäller här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla mina smarta kompisar :-)

Bifogar ett dokument med ett färgfel,

kanske kan jag slippa gå till verkstad eller köpa ny skrivare om det bara är färgpatronerna det är fel på ??

Hej! Enligt bilderna, så behövs en rengöringsgenomgång! Fullständig rengöring, inte bara en enkel som det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orginalpatroner eller pirat?

Är det pirat så kan jag nästan säga att färgtrumman är förstörd....

Har fått liknande med piratpatroner, och då var det trumman som var trasig

Fick som tur var en ny skrivare och efter det endast orginal canon patroner som gäller här...

Färgtrumman??? Finns mig veterligen ingen färgtrumma i en bläckstråleskrivare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fått löfte om att få tag på original i morron, ska kolla då. Tyckte jag gjorde nåt bra när jag fyllde på patronerna, tyckte inte på nåt sätt att det skulle räknas som Pirat ??

Ska försöka läsa mej till hur man rengör....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fått löfte om att få tag på original i morron, ska kolla då. Tyckte jag gjorde nåt bra när jag fyllde på patronerna, tyckte inte på nåt sätt att det skulle räknas som Pirat ??

Ska försöka läsa mej till hur man rengör....

Påfyllda patroner kan ibland fungera på vissa skrivare, men du kan vara helt säker på att skrivartillverkaren (HP) gör allt dom kan för att det INTE skall fungera... bl.a genom att manipulera data i det chip som sitter på patronen. Den enkla förklaringen är att tillverkare av s.k budgetskrivare tjänar betydligt mer på färgpatronerna än dom gör på själva skrivaren.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...