Gå till innehåll

Avaktivering av nyckel?


simpan77

Recommended Posts

Det är så att jag ska köpa en ny dator och på den gamla har jag windows 7 och på den nya medföljer inget OS så jag undrar om man kan avaktivera nyckeln i min första dator och installera windows 7 med samma nyckel i den andra datorn??

Uppskattar snabba svar...

mvh//simpan77

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte?? Jag menar vad är det som gör att det är så??

Citat från Microsoft

OEM innebär följande

I normala fall säljs produkten inte direkt från OEM-företaget utan via återförsäljare. Produkten kan bestå av enbart egentillverkade komponenter eller, vilket är vanligast, en kombination av egentillverkade och inköpta komponenter från underleverantörer som monteras ihop hos OEM-företaget till den slutliga produkten. De flesta underleverantörer har avtal med en OEM som förhindrar dem att sälja direkt till företagets återförsäljare eller på den öppna marknaden. Alla tillverkare av kompletta maskiner bestående av flera komponenter, som produceras till en färdig produkt för en slutanvändare, benämns OEM.

OEM är förinstallerad på en specifik dator och varken KAN (lagligt) eller FÅR flyttas. Läs mer på länken nedan... har tagits upp åtskilliga gånger.

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...