simpan77 Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Det är så att jag ska köpa en ny dator och på den gamla har jag windows 7 och på den nya medföljer inget OS så jag undrar om man kan avaktivera nyckeln i min första dator och installera windows 7 med samma nyckel i den andra datorn?? Uppskattar snabba svar... mvh//simpan77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Bara om du har en Retail nyckel, inte om du har en OEM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simpan77 Posted March 14, 2011 Author Share Posted March 14, 2011 Bara om du har en Retail nyckel, inte om du har en OEM. Varför inte?? Jag menar vad är det som gör att det är så?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Varför inte?? Jag menar vad är det som gör att det är så?? Citat från Microsoft OEM innebär följande I normala fall säljs produkten inte direkt från OEM-företaget utan via återförsäljare. Produkten kan bestå av enbart egentillverkade komponenter eller, vilket är vanligast, en kombination av egentillverkade och inköpta komponenter från underleverantörer som monteras ihop hos OEM-företaget till den slutliga produkten. De flesta underleverantörer har avtal med en OEM som förhindrar dem att sälja direkt till företagets återförsäljare eller på den öppna marknaden. Alla tillverkare av kompletta maskiner bestående av flera komponenter, som produceras till en färdig produkt för en slutanvändare, benämns OEM. OEM är förinstallerad på en specifik dator och varken KAN (lagligt) eller FÅR flyttas. Läs mer på länken nedan... har tagits upp åtskilliga gånger. Mvh // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts