Lasse B Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 (edited) Har fått ett märkligt problem med musen. Har logitech M505, fungerar på allt utom på en sak, nämligen Google. Följande inträffar: Klickar på Google, skriver in exempelvis vo, får då opp massa alternativ att söka på. lägger markören på det jag vill söka på,klickar men inget händer ?? trycker jag däremot på enter på skrivbordet fungerar det. Allt annat går att andvända musen till ??Har funkat tidigare ?? Vad kan det vara, ny mus. Kan det ha något med Googles sida att göra ?? Lasse B Edited March 17, 2011 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Prova med att återställa din USB dongel till musen. Enligt andra som har haft detta problem så har det hjälpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Personen Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 (edited) Ibland "fastnar" musen i javascript eller flashobjekt som t.ex. just google instant men, trots detta brukar det alltid gå att använda den. Visa gärna skärmbild på just när musen "fastnar" Personen PS: testa att trippelklicka Edited March 17, 2011 by Personen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Det lustiga är att den fungerar på allt utom just på Google som jag skrev om. Har en kompis som har samma problem, även när det gäller Google, se ovanstående vad jag skrivit. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGdata Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 (edited) Jag har samma problem efter upgradering till IE9. Så det har troligen inte med den trådlösa musen att göra. Edited March 17, 2011 by LGdata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Bra, om man nu kan säga det, då är vi 3 st som har samma problem, kan knappast vara musen då. Om du kommer på en lösning, vore det bra om du skrev om det. Ha en bra dag Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 (edited) Helt klart ett IE9-problem! Händer endast i Internet Explorer 9... andra webbläsare funkar som vanligt. ...och det gäller bara Google... samma funktion funkar utmärkt med Bing! Edited March 17, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Ja, det kanske kommer en lösning senare, vem vet. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 Nu verkar det fungera igen ?? Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGdata Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Nu funkar det här med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 Det låter bra, bitarna kommer sakta men säkert på plats. Ha en bra helg. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts