Gå till innehåll

Senaste skojet, måste dela med mig :)


Recommended Posts

Skojare på nätet, falska Enirofakturor och annat har alla hört talas om, men denna sista affärsidé var smart, läs gärna vidare:

Jag byggde en sajt för ett företag, sökoptimera denna och lyckades mycket bra, (svår konkurrens i den branschen.)

Sedan ringer dom företaget från "Google" och vill ta betalt för att behålla topplaceringar.

Chefen på företaget sa: "Det kan du glömma" -och slängde på luren.

Det var ju iofs. mycket korkat av honom då han inte fatta vilket jobb som ligger bakom, samt värdet av det.

Det han inte visste heller var att det var skojare, han trodde det var försäljare från google.

Jag försökte googla om fler råkat ut för dessa, eller om de nyss har börjat.

Grejen är ju den.. de som betalar, får ju ligga kvar i toppen, känner sig nöjda, och det tar på sätt lång tid innan bubblan spricker.

Nån som hört liknande? Eller läst om det på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt hört om detta över fikabordet... men inte att det skulle vara lurendrejeri.

Det finns flera företag som har detta som en affärsidé... frågan är hur Google ställer sig till det? I alla fall när någon olovligt utger sig för att representera dem, om det nu verkligen är så... det kanske ligger en sanning i det, att det skulle vara en Google-representant?

Har letat runt och hittar inget om att det skulle vara olagligt. Naturligtvis är det så om man betalar för en tjänst som sedan inte levereras... men det är ju en annan femma.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...