Gå till innehåll

Photoshop


PCGuiden

Recommended Posts

Först och främst skulle jag rekommendera t.ex Illustrator istället som är gjort för att arbeta med vektorer, Photoshop har ett helt annat syfte. Men ska du tvunget använda Photoshop kan du göra "paths" av din text och sedan exportera den som t.ex .ai vilket är Illustrators filformat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Först och främst skulle jag rekommendera t.ex Illustrator istället som är gjort för att arbeta med vektorer, Photoshop har ett helt annat syfte. Men ska du tvunget använda Photoshop kan du göra "paths" av din text och sedan exportera den som t.ex .ai vilket är Illustrators filformat.

Hur gör man i illustrator då ?

Filen skall ju skickas till ett tryckeri

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tyvärr ingen kung på Illustrator och det var väldigt länge sedan jag använde det för trycksaker. Men jag har bestämt för mig att min tryckare ville att jag skulle ändra texten till "outlines", vilket man enkelt gör genom att högerklicka på den och välja "Create Outlines". Varför man skulle göra detta vet jag inte och jag vet inte heller om det är något alla tryckare föredrar.

Jag tycker du ska ta ett snack med ditt tryckeri hur de vill ha det levererat, de kan säkert ge dig lite snabba tips också. När du vet VAD du ska göra så kanske jag kan hjälpa dig lista ut HUR.

Ska det bara vara en enkel text så kanske de t.o.m kan fixa det åt dig om du bara talar om för dem vilket typsnitt det ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...