Gå till innehåll

Windows Live Messenger fungerar dåligt


Nirvasher

Recommended Posts

Sedan jag installerade uppdateringen KB2446709 (Säkerhetsuppdatering för .NET Framework 3.5.1) har Windows Live Messenger (senaste versionen) betett sig ganska konstigt. Antingen drar det otroligt mycket processorkraft och laggar väldigt mycket (helt oanvändbart då), eller så kraschar det bara och programmet stängs ner.

Reparerade WLM genom kontrollpanelen, utan någon framgång. Installerade SP1 i förhoppning om att det kanske skulle lösa problemet, heller ingen förändring.

Det här är en stationär dator med en Intel i7 processor på 2.67 GHz med 4GB RAM och Windows 7 (SP1) installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en "NET Framework 4" som jag har på min laptop med Windows 7 Ultimate SP1. Kan inte minnas om jag haft 3.5 installerad eller om den togs bort när 4:an installerades. Hur som helst, så funkar WLM utan problem på denna dator. Du kanske skulle prova att ta bort "NET Framework 3.5.1" och köra in NET Framework 4 i stället, om 3.5.1 går att ta bort förstås. På XP Pro har jag backat med systemåterställningen en gång, när det blev strul med Framework. Det kanske funkar för dig också, att ta till en systemåterställning om inte "NET Framework 3.5.1" går att ta bort via "Lägg till och ta bort.program".

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en "NET Framework 4" som jag har på min laptop med Windows 7 Ultimate SP1. Kan inte minnas om jag haft 3.5 installerad eller om den togs bort när 4:an installerades. Hur som helst, så funkar WLM utan problem på denna dator. Du kanske skulle prova att ta bort "NET Framework 3.5.1" och köra in NET Framework 4 i stället, om 3.5.1 går att ta bort förstås. På XP Pro har jag backat med systemåterställningen en gång, när det blev strul med Framework. Det kanske funkar för dig också, att ta till en systemåterställning om inte "NET Framework 3.5.1" går att ta bort via "Lägg till och ta bort.program".

Det konstigaste är att tittar jag bland "Avinstallera eller ändra ett program" under kontrollpanelen så står det "Microsoft .NET Framework 4 Client Profile", men tittar jag på min uppdateringshistorik fick jag senast igår (23/4) en uppdatering för ".NET Framework 3.5.1 i Windows 7".

Med den senaste uppdateringen avhjälpte inte problemet med MSN.

Kollar jag bland återställningspunkterna kan jag bara gå tillbaka hur det var innan SP1 installerades. Lite surt, blir att installera om hela Windows ser det ut som...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vet inte om min uppdateringshistorik kan vara till hjälp.

Då jag slaviskt installerar allt som kommer min väg!

Se bif. bild.

Kan ju tillägga att Windows Live produkterna funkar utmärkt i mina datorer.

Mvh

Mats H

post-10900-0-16800000-1303669155_thumb.p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...