carjoh Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Hej! Har en dator med windows vista. Skulle vilja göra om en extern hårddisk från FAT32 till NTFS. Finns det någon anledning att INTE göra det? Kan jag använda den hjälp som hänvisats till innan, som gällde XP http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314097 Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Att konvertera kan du göra genom att högerklicka på enheten i utforskaren och formatera i NTFS. En anledning (vet inte om det stämmer direkt) skulle väl vara om du kopplar på disken på en datorn som fortfarande kör FAT32 och inte kan läsa NTFS. Annars finns det inga direkt skäll alls... i min åsikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carjoh Posted August 8, 2011 Author Share Posted August 8, 2011 Hur vet jag om en dator inte kan läsa NTFS (har en Vista och en Windows 7)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Då kan dom ABSOLUT göra det... man kan det i XP också. Men om man kopplar en NTFS disk i ett annat OS så är jag osäker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts