Gå till innehåll

Jag har några frågor om mobil.


margrehte

Recommended Posts

1. Om mobiltelefon är Sony Ericsson och simkort är comviq skall man då ladda ner program för sony eller nokia ?

2. Ser inte vilken version av symbian som är i mobilen,har testat *#0000# och då kommer "nätfel"

3.Certifikatet är utgått.Hur uppdaterar man program ? funkar inte med det som står i manualen.

4.Förstasidan i webbläsaren är Sony och hur ändrar jag till Comviq

5.Registrerad på ovi store men går inte skicka program o dyligt till min mobil, hur få det att funka ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken mobil har du? Modell?

1: Har du en SE ska du ha Sony Ericssons program... det har inte med Comviq att göra.

2: Beror på vilken telefon du har... kolla under Program / Om (eller liknande)

3: Certifikat till vilket program/app?

4: Se min inledningsfråga...men rimligtvis under inställningar för webbläsaren.

5: Du måste ha en fungerande internetanslutning eller WiFi för att kunna använda OVi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Sony Ericsson P1i, internätanslutning funkar bra och har laddat ner ringsignal från mobil9.com utan problem.Certifikatet gäller nåt med javascript. Ingen versionsnummer på symbian utan står bara symbian software 1997-2006.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sony Ericsson P1i kör inte symbian över huvud taget, däremot är det baserat på dess plattform. Den kör UIQ 3 som är/var svenskutvecklat. Projektet med UIQ är nerlagt sedan 2008 och några programuppdateringar på själva operativsystemet kommer inte. Möjligt att Sony Ericsson släpper något även om det inte alls är troligt.

http://www.sonyerics...p1i?cc=se&lc=sv

Att använda OVI på den går absolut inte, det är utvecklat för rena Symbiantelefoner... så där har du förklaringen på varför du inte kan hämta program därifrån.

Certifikatproblemen kanske går över om du rensar cachen i webbläsaren om det nu fungerar. Det var länge sen jag körde min P1:a. Är det ett Java-program kanske det blivit fel om du gått i tron att du kan använda program som är anpassade efter Symbian. Prova att avinstallera de program som du själv kan härleda till då problemen började.

Det har funnits en del bra länkar att plocka hem bra program och spel till P1an, men efter att ha skummat igenom mina gamla bokmärken så upptäcker jag att de flesta sidorna är bortplockade. Är inte speciellt förvånad, med tanke på att ingen utvecklar UIQ 3 längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem! Synd att det inte var mer positiva svar jag hade att ge dig.

Misströsta inte... har du inte en massa jättekrav på en mobil så är P1an en riktigt bra telefon. Det är nog en av de telefoner jag hade längst. Ska se om jag kan leta lite och hitta några avdankade sidor som fortfarande "lever", där du kan hitta godis.

//Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...