Gå till innehåll

Nätverkskort


Anlin

Recommended Posts

Hej!

Har problem med att konfigurera ett modem och då med att det krävs ominstallation av drivrutiner till nätverkskortet.Hur gör man ominstallationen och vad händer i datorn om man gör det? Har Vista Ultimate.

Tacksam för svar.....Anlin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt har du problem med modemet?

Vilken dator har du, tillverkare och modell tack?

En ominstallation av nätverkskortet verkar drastiskt om du bara inte kommer ut på nätet..

Är det trådlöst eller med kabel i datorn du försöker att nå modemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är en HP Pavillon med Windows Vista Ultimate och med kabelanslutning till en Speedtouch-modem.

Jag vill installera en bredbandstjänst som jag hade fullt fungerande i denna dator men tog bort för 1 år sedan.Nu vill jag ha tillbaka denna bredbandstjänst.Har konfigurerat modemet (i en gammal dator med XP för det gick inte i HP-datorn),stoppat in sinstallations-CD-n och allting gick bra tills en info dök upp som säger att om man hade tjänsten fungerande tidigare på denna dator och den krånglar nu då kan "nätverkskortet gått sönder eller någon drivrutin skadats ".

Jag kommer ut på nätet men vägen är lång genom Kontrollpanel..bla..bla...inloggning varje gång jag vill ut.I infon står att man bör testa att installera om drivrutinerna för nätverkskortet.Hm,har kollat nätverkskortet och det fungerar "korrekt".Hur kunde ha kortet stöd för IP tidigare och inte nu? har problemet kanske med protokollinställningar att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken ISP har du?

ISP = Internet Service Provider dvs vilken får du bredbandet av..

Vilken modell av Speedtouch har du?

Har du båda datorerna kvar, vilken vill du använda helst.. xp eller vista? så vi är överrens om vilken vi ska arbeta med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Var totalt avskuren från nätet.......huh.Fått ett nytt modem från bredbandsleverantören Glocalnet men problemet kvarstår.Bolagets s.k. Support kan inte lösa det.

Eftersom det var hur lätt som helst att installera bredbandstjänsten när datorn för ca 2 år sedan var ny tänkte jag att en fullständig systemåterställning skulle kanske lösa problemet.Gjorde ett försök enligt Windows egen "steg-för-steg-anvisningar" (som finns i datorn) men kom inte längre än till ett stadium då meddelandet "loggar ut" dök upp på skärmen och stod där i ca 2 timmar.Då bröt jag proceduren...... och det kanske var fel?Hur lång tid tar en fullständig systemåterställning? (det står inte i steg-för-steg infon).Över huvud taget tänker jag rätt när jag vill göra en systemåterställning?

Jag har Vista Ultimate Extras och modemet är en Speedtouch 510v6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...