lissis Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Hjälp mig att omvandla en .xlr-fil till word eller excel-fil. Är det någon som ar kunnig på det området, som kan hjälpa mig ? Jag hade Works i min förra dator men nu har jag windows vista office i min nya, och jag har filer på en backup cd/dvd som jag inte kan öppna pga. ovanstående. tacksam för svar . mormor Anett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Här kanske du kan få hjälp http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/officeversion_other-office_other/how-to-convert-xlr-files-to-excel/ec093978-9e1f-49fc-9603-846074cb2c21 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Du skall kunna öppna .xlr med t.ex. MIcrosoft Excel eller LibreOffice Calc. Högerklicka på filen och välj "Öppna med...", navigera sedan fram till lämpligt program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Ladda ner och installera "Libre Office" vilket är en gratis officepaket på http://www.libreoffice.org/download/ . Prova sedan att öppna dokumenten i detta och spara om dem i de format du vill ha filerna i. Kan ej testa själv för jag har ej några filer att testa med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 (edited) Du skall kunna öppna .xlr med t.ex. MIcrosoft Excel eller LibreOffice Calc.Högerklicka på filen och välj "Öppna med...", navigera sedan fram till lämpligt program. Jag förtydligar e-sons inlägg lite granna. Som sagt högerklicka på xlr-filen och välj ”Öppna med” . Där väljer du ”Välj standardprogram”. Du får upp en ny skylt där du väljer knappen ”Bläddra”. Sedan klickar du på C-disken och på Program. Där skall du hitta ditt Office och sedan Excel. Edited September 4, 2011 by gebe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lissis Posted September 5, 2011 Author Share Posted September 5, 2011 NI ÄR BARA FÖR UNDERBARA ! TACKAR SÅÅÅÅ FÖR ER HJÄLP. Och ett speciellt tack till dig gebe, som förstår mig så bra. Jag BEHÖVER dina förtydliganden ska du veta. Kram till er mormor Anett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lissis Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 hej ! kan någon hjälpa mej med ett gratisprogram att ladda ner för att kunna köra en dvd film. jag har tydligen ingen kopatibel avkodare installerad. jag har windows vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 VLC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts