Mrbuggy Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Hej. Jag har fått en begagnad bärbar dator av min chef. Nu vill jag rensa hela datorn och installera allt från början. Det är en godkänd xp i datorn nu men jag har ingen skiva. (och chefen har inte xp-skivan kvar) Kan jag använda en annan xp-skiva men använda nuvarande kodnyckeln? Eller måste koden tillhöra skivan skivan? Mvh Jocke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 När det gäller XP finns det 2 sorter... OEM och i Retail. I ditt fall måste det vara en OEM-skiva. Förövrigt går det bra med vilken skiva som helst. Koden har inget med skivan att göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 (edited) jag har installerat XP direkt från hårddisken men då måste du ha delat hårddisk, då funkar det perfekt utan SKIVA !!! Edited September 24, 2011 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrbuggy Posted October 6, 2011 Author Share Posted October 6, 2011 Tackar tackar! Då ska jag prova det. Mvh Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts