blogtweeter1 Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 Jag har skaffat mig ett Skype headset som heter Freeman Easytalk Wireless. Allt fungerar bra ända tills man skall ladda det. Med headsetet medföljde en s k usb-dongel,i vilket man skall plugga in en sladd från headsetet. Problemet är bara att det kan vara i en hel dag utan att uppnå full laddning. När man sedan skall använda det kommer 3 pip som indikerar att det måste laddas. När man laddar det så lyser en röd lampa,och man kan även trycka på On-knappen så att det blinkar blått och rött blandat. Man vet inte hur man skall göra för det står inget i instruktionen. Enligt mail från Freetalk´s support menar de att anledningen till att det inte laddas,är att man har för många apparater inkopplade på sina USB-portar,och därmed får mitt headset ingen ström till laddning. Någon som kan hjälpa mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 (edited) Hej! Testat med att flytta dongeln till andra USB-uttag? Många apparater inkopplade?, Nä- det skall då inte påverka laddningen. I så fall, är det fel på utrustningen, ev. batteriet i lurarna som inte tar åt sig ström. Hoppas att Du får det att fungera! Mvh// Sunshine PS: Kontrollera så att inte det är någon plastbit som sitter i batteriet, brukar vara så ibland, för att skydda mot oavsiktligt ström förbrukning innan det har sålts.DS: Edited December 3, 2011 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blogtweeter1 Posted December 3, 2011 Author Share Posted December 3, 2011 Ok,jag skall testa att ladda det på en annan dator. Hur länge skall man behöva ladda det,om man har laddat det så länge man skall göra första gången? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 De flesta telefoner och liknande bör laddas 12-24 timmar första gången. Detta gäller även de prylar som annars har snabbladdning... ta en titt i manualen och se vad det står där. // Mannemman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blogtweeter1 Posted December 3, 2011 Author Share Posted December 3, 2011 Nu funkar det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 Najs! Vad var problemet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts