Jump to content

Problem med headset [LÖST]

Recommended Posts

Jag har skaffat mig ett Skype headset som heter Freeman Easytalk Wireless.

Allt fungerar bra ända tills man skall ladda det.

Med headsetet medföljde en s k usb-dongel,i vilket man skall plugga in en sladd från headsetet.

Problemet är bara att det kan vara i en hel dag utan att uppnå full laddning.

När man sedan skall använda det kommer 3 pip som indikerar att det måste laddas.

När man laddar det så lyser en röd lampa,och man kan även trycka på On-knappen så att det

blinkar blått och rött blandat. Man vet inte hur man skall göra för det står inget i instruktionen.

Enligt mail från Freetalk´s support menar de att anledningen till att det inte laddas,är att man har

för många apparater inkopplade på sina USB-portar,och därmed får mitt headset ingen ström till laddning.

Någon som kan hjälpa mig?

Hej! Testat med att flytta dongeln till andra USB-uttag? Många apparater inkopplade?, Nä- det skall då inte påverka laddningen. I så fall, är det fel på utrustningen, ev. batteriet i lurarna som inte tar åt sig ström.

Hoppas att Du får det att fungera!

Mvh// Sunshine

PS: Kontrollera så att inte det är någon plastbit som sitter i batteriet, brukar vara så ibland, för att skydda mot oavsiktligt ström förbrukning innan det har sålts.DS:

Edited by Sunshine