Gå till innehåll

Product key


Tobbe-xjo

Recommended Posts

Finns det någon möjlighet att få fram product key på ett w7 32bit?

Köpte en laptop juli 09 som innehöll vista men fick med en uppgradering DVD till w7 senare när den kom ut nov-09

Vista nyckeln funger vel inte till w7 eller har jag fel? för någon w7 nyckel har jag inte sett till var nog med på DVDn jag fick

på något sett men uppdateringen fungerade bra i alla fall jag har inte skrivit in något vad jag kommer ihåg eller sett till

Finns ett produkt ID Nr men det är ju inte rätt för att aktivera igen

Tänkte köpa en ny SSD HD för att installera ett rent OS på den vill inte klona från den gammla HDn,

En DVD med W7 har jag från min andra dator vilket ju ska fungera bara nyckeln saknas, vista nyckeln har jag givetsvis

MVH//Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat programmet men blev lite fundersam om koderna jag får fram

På min hemdator W7 64 Pro installerat 09 allt OK koderna stämmer

På min nya Laptop Asus G53S med W7 64 Home köpt för tre månades sen kollade jag för skåjs skull med koderna jag fick av programmet

med lappen på undersidan är inte alls samma, är det någon som skåjar med mej eller har asus något annat för sej

Kan vara bra att veta för framtidens byte av HD till SSD troligen i vår vilken kod jag ska använda

//Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asus har en s.k tillverkarnyckel, som dom använder när dom förinstallerar sina system... det är den du får fram med Magical Jelly Bean. Den nyckel du har i botten på datorn är en maskinvaruspecifik licensnyckel, och det är den du skall använda för ny-/ominstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Efter lite letande bland papprena jag fick från Asus till uppgraderingen Vista-W7 Home så hittade jag nyckeln

Nu är frågan om någon kan säga om nyckeln gäller till en ren W7 Home Uppgradering till SSD?

Det står Win Vista HmPrm-Win 7 HmPrm UPG Fulfill/Asus övers på nyckel lappen

Inget kul att betala för en nyckel till om man inte behöver om denna nyckel går att använda till SSDn, bäst att fråga inan jag sätter igång

//Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite letande bland papprena jag fick från Asus till uppgraderingen Vista-W7 Home så hittade jag nyckeln

Nu är frågan om någon kan säga om nyckeln gäller till en ren W7 Home Uppgradering till SSD?

Det står Win Vista HmPrm-Win 7 HmPrm UPG Fulfill/Asus övers på nyckel lappen

Inget kul att betala för en nyckel till om man inte behöver om denna nyckel går att använda till SSDn, bäst att fråga inan jag sätter igång

//Tobbe

Svar nej - nyckeln du har nu gäller bara för uppgraderingen till Windows 7, inte för en grundinstallation. Det du kan göra är att klona den befintliga disken till din SSD eller så kan du fråga en kompis snällt om du får låna dennes produktnyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om det är oärligt,när han köpte datorn så betalade han för w7.detta är bara en variant på hur man installerar w7 på datorn.

sen om jag inte minns fel så har även forumsägaren skrivit om ämnet och då borde det vara ok

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...