Gå till innehåll

Windows 7 kickdown


jorgeng

Recommended Posts

Jag kör diverse städningsprogram på datorn, ccleaner, winutilities, wisecleaner mm.

Vid senaste städningen har något av programmen tagit bort autostart-mappen, kan ej hitta den när jag klickar på start-knappen.

Jag googlade och lyckades hitta ett kommando som gav mig en start-mapp som jag la på skrivbordet.

Genvägen är: "C:\Users\Jg\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup"

Något har hänt så windows7 blivit tvåspråkig också, när jag klickar höger på en genväg och ska välja "Skicka till skrivbord" så står det nu "Desktop - create shortcut".

Det går att ha det så här, men vad händer när datorn varit igång i 20 minuter? Jo, en kick-down och den svenska autostarten aktiveras.

Varför aktiveras den svenska autostarten efter 20 minuter?

Var hittar jag den svenska autostarten? Den är borta under Start/ Alla Program.

Samma problem har uppstått på två windows 7 datorer efter att jag körde rensnings-programmen, kan ha något med senaste windows7 och office2010

windows update-uppdateringarna att göra.

Vad säger Andreas Stenhäll?

Redigerad av jorgeng
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med CCleaner har du den möjligheten, att få en backupp, när du rensar i registret. När du bara städar skräpfiler, så kan inte CCleaner garanterat, vara orsaken till detta fel du nu fått, så det måste något av de andra programmen orsakat.

Men varför i herrans namn städa med flera program, vilket är som att be om problem. Håll dig till CCleaner och jag lovar, att du inte kommer att få några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med CCleaner har du den möjligheten, att få en backupp, när du rensar i registret. När du bara städar skräpfiler, så kan inte CCleaner garanterat, vara orsaken till detta fel du nu fått, så det måste något av de andra programmen orsakat.

Men varför i herrans namn städa med flera program, vilket är som att be om problem. Håll dig till CCleaner och jag lovar, att du inte kommer att få några problem.

Ja, nu var det inte det som var problemet utan hur jag får tillbaka min svenska autostart-mapp för det ligger genvägar till program där som autostartas efter att

datorn varit igång i 20 minuter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...