Gå till innehåll

Spotify och soundbridge


carjoh

Recommended Posts

Hej!

Har spotify installerad på datorn och har tidigare kunnat streama musiken till vår soundbridge (Roku). För några månaders sedan slutade det fungera. Har försökt på lite olika sätt att hitta vad som kan ha hänt (googlat). På en sida skrev man att det kunde vara den nya Flash uppdateringen som ställde till det, inlägget var dock sedan sommaren 2010.... Har gjort om allt från början - lagt in filerna i spotify-mappen (dsbridge, dsound.dll och lame_enc.dll) men det hjälper inte. Har kollat efter lösningar men inte blivit klokare... Är här någon här som har någon idé?

Tack på förhand!

Mvh och god jul :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jo de där cirklarna har ju fungerat som de skulle innan ( blå men sedan grön när spotify spelat).Sedan kom det upp flera röda cirklar, 3-4 st. Avinstallerade alltihop och har nu installerat allt igen, med dsbridge, dsound.dll och lame_enc.dll. Googlade och hittade en foruminlägg på roku där man skrev att dessa filer även skulle läggas i adobe flash installationsfil, vilket jag också provat. Nu får jag röda cirklar 2-3 st vid klockan, och en blå. Dock inget ljud i högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova plocka bort dsound filerna från samtliga andra platser förutom spotify mappen, för du borde bara få en cirkel nere vid klockan om det ska fungera,

du kan testa om det fungerar (för att utesluta fel eller något strul med din ljudbrygga) genom att ansluta VLC eller Windows Media player till

http://localhost:8124 medan du spelar upp i spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit lite splittrat i tänket och kom igår på att frågan om mediaplayern blev ju jättedum. Vi spelar musik på soundbridgen som vi streamar från både lagrade mappar och från mediaplayern och det fungerar hur bra som helst ( med tanke på ljudbryggan menar jag). Men när jag ska spela spotifyn får jag inte något ljud. Och nu har jag "tappat" den blå cirkel jag hade där igår. har provat att starta om datorn men det hjälper inte. De tre filerna ligger i spotify mappen som de ska.

????

Någon som har någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej!

SUCK! Problemen med mitt spotify är inte löst.

Har de tre filerna installerade på de tre platserna som ovan. Problemet är att var gång jag stänger ner en internetsida får jag upp en ruta att internet explorer har slutat fungera. Jag klickar ner på krysset och får upp en ruta med något om dataexekveringsskyddet??? (Dock fungerar de andra internetsidorna som ligger uppe och jag kan öppna nya direkt.) Detta händer var gång jag stänger ner en internetflik OM de tre filerna ligger i flash-filen. Upplever också att det är långsammare och hänger sig lite när jag öppnar nya internetsidor. Dessutom får jag upp x-antal "bollar" vid klockan, både röda och blåa, ( kan ha en grön om spotifyn är igång). Kan ha så många som ibland 3 blå och 4 röda. Håller jag markören på de röda så "försvinner " dom, för att återkomma igen.

Ett annat problem har varit att när jag haft datorn på jobb och sedan hem igen och ska köra igång spotify-soundbridge fungerar inte ljudet fast det är blå boll. Flyttade bort filerna från flash-mappen och sedan tillbaka igen och då fungerade det igen.

Tar jag bort filerna från flash-mappen försvinner problem ovan men också spotifyljudet till min soundbridge.

NÅGON som har ideér?? Ingen annan som upplevt samma problem???

Mvh

Redigerad av carjoh
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...