Gå till innehåll

antennuttag mot Boxerkort kontakt i olika rum


PCGuiden

Recommended Posts

Hej

jag har ett vanligt antennuttag i ett rum och tv:n med boxerkortet i (CA Modul) i ett annat rum.

Hur skall jag kunna koppla ihop dom utan att borra hål i väggar...

Någon som vet något trådlöst alternativ?

om det skulle bli något problem tror jag inte för vid ena väggen sitter en klen trädörr som signalerna tar sig igenom..

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här antennen kastade jag in bakom min TV och den fungerar alldeles utmärkt.

http://www.komplett....aspx?sku=582837

En annan sak man kan testa är att ansluta en antennsladd baktill i tv:n och sedan stoppa in en vanlig kabelbit i centrumpolen i andra änden. Vad som behövs är att man kan ta emot de digitala signalerna, men vill man hålla det diskret och snyggt blir det snyggast med en inomhusantenn bakom tv:n.

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot min mast står det följande:

Inomhus-/bordsantenn

I princip behövs fri sikt till TV-masten. Aktiv antenn rekommenderas.

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med aktiv antenn menas att den drivs av en 5 volts adapter (medföljer oftast). Jag har definitivt inte fri sikt till min mast och det går lika bra ändå. Det du kan gör om du vill är att diskret dra en antennsladd till ett fönster och ställa antennen där. Testa först mitt snåljåpstips med en kabelstump instoppad i ena änden av antennen och se hur bra mottagning du får. I såna här fall blir det lite av trial-and-error.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak man kan testa är att ansluta en antennsladd baktill i tv:n och sedan stoppa in en vanlig kabelbit i centrumpolen i andra änden. Vad som behövs är att man kan ta emot de digitala signalerna, men vill man hålla det diskret och snyggt blir det snyggast med en inomhusantenn bakom tv:n.

Funkade ju fruktansvärt bra vilken bild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Livar upp denna igen.... Vi har nu flyttat boxer kontantmodulen till vardagsrums tv:n och försöker få till samma bildkvalitet som vi hade i sovrummet. Men nu finns det ingenting att söka på ens en gång... vad kan man göra?

Flyttar jag kortet till lilla tv:n i sovrummet funkar det jättebra men inte i vardagsrummet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att modulen behöver tid att registreras på "nätet" igen tack vare att du nu har parat den med en ny digitalbox (den inbyggda). Ge det tid, precis som förra gången.

Skickat från Windows Phone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag gjorde det på den lilla så sökte den rätt på kanalerna snabbt men inte på vår stora tv... finns inte tillskymmelse till kanaler.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bara testat en CA-modul på EN tv... det är inte så att tv´s dekoder är anpassad för en leverantör? Jag vet att CA-modulerna är det... men om TV´n är "låst" till en operatör?

Oavsett... det kan vara på sin plats att kontakta kundtjänst hos din leverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är anpassad för boxer.... och det är boxer vi har.... får fråga hyresvärden hur det är kopplat till antennen.... Skall låna en aktiv inomhus antenn för att se om det blir bättre då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med boxer supporten och det var antennen på taket som har för låg signalstyrka, någon som kan rekommendera en bra innomhusantenn?

det är därför som bilden pixlar sig och inte visar alla kanaler som skall finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här antennen kastade jag in bakom min TV och den fungerar alldeles utmärkt.

http://www.komplett....aspx?sku=582837

En annan sak man kan testa är att ansluta en antennsladd baktill i tv:n och sedan stoppa in en vanlig kabelbit i centrumpolen i andra änden. Vad som behövs är att man kan ta emot de digitala signalerna, men vill man hålla det diskret och snyggt blir det snyggast med en inomhusantenn bakom tv:n.

Fundering, bor du nära din sändarmast?

Så här står det på min hur ser det ut hos dig om det är bra?

post-9713-0-39375800-1339332156.png

Kolla här: http://www.boxer.se/kundservice/teknik-och-felsokning/Tacknings-Sverige/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...