Gå till innehåll

Myggan63 påskkrönika.


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Windows är bra på många vis. När jag är på arbetet eller andra offentliga inrättningar är det med 99.9 procent Windows operativsystem som används. Men i hemmet är det Linux som är alternativet. En anledning är att jag faktiskt sparar tid vid en nyinstallation. Läsaren får gärna tvivla och ifrågasätt vad jag skriver om ni kan bevisa motsatsen. Men så är det idag om du utför en ren nyinstallation av Windows där inget utfört av fabriken/leverantören/hårdvarufabrikanten för användaren i förväg. Det tar det sin lilla tid med uppdateringar, (Uppdatering/funktion i Windows så trögt. Jag får nervösa utslag ) och annat som berör media. Då går det faktiskt lättare/snabbare i tid räknat med en Ubuntu, Linux Mint....... installation med flera som har förbereda "audio and video codecs" redan för start för film, ljud och annan media från start. Inget extra arbete här. Angående skrivare till Linux. Ett sorgebarn är Lexmark som envist håller fast vid nästan bara stöd för Windows. Men som tur är har Lexmark skrivare-konkurrenter ändrat hållning/inställning till Linux och börjar köra ut drivrutiner för Linux som standard för deras produkter.  

Windows är bra. Men Windows har faktiskt en hel del att lära sig av Linux alternativen. Även om de aldrig lär erkänna det offentligt.

Glad påsk på er alla önskar Myggan63.

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara instämma med alla föregående, Linux Är ett bra op.system som är lättanvänt, till o med min mamma kan instämma då ja installerat Ubuntu på hennes burk, märk väl att tanten är 75 år och surfar runt, skriver brev, mejlar, Facebookar mm och har inte haft några klagomål (hon hade Windows Vista på sin burk innan). Så tummen upp både användarvänlighet & vad det gäller programvaror (GRATIS) så me n mom hälsar alla en glad påsk :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste dra gränsen någonstans och det gör jag nu... detta är ett Windowsforum. Jag låter "krönikan" ligga kvar tillsvidare men har raderat tillkommande inlägg som inte gör annat än spär på en redan infekterad stämning i detta Windowsforum.

Låser tråden...

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...