PCGuiden Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 (edited) Min mamma har en laptop bredvid tvn för att kunna se playkanalerna och det som visas på internet och då är datorn kopplad mot internet trådlöst och det har fungerat en längre tid men i morse så var det i höger nedre hörn där nätverket visas som en ikon med en gul romb och klickar man på den så kommer deras nätverk upp med ett rött kryss på och det går inte att komma åt det och komma åt internet... vad tror ni kan ha hänt??? Edited April 21, 2012 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Kan ju vara något med routern och då kan det ju vara bra att starta om routern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 21, 2012 Author Share Posted April 21, 2012 hmmm jag kör ju trådlöst på den nu när jag skriver detta och i min dator fungerar det så då kan det väl inte vara routern ? Felet måste enligt mig sitta i datorn.... eller framför.... Kommer in på det trådlösa med min iphone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 21, 2012 Author Share Posted April 21, 2012 Det står så här när man klickar på nätverket: "De inställningar som har sparats på den här datorn för nätverket matchar inte nätverkets krav" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 21, 2012 Author Share Posted April 21, 2012 alltså det är i listan som kommer upp när man vänsterklickar med musen det röda krysset dyker upp efter SSID:t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Har någon ändrat någon inställning i routern eller i datorn, t ex krypteringstyp? Om du inte vet så föreslår jag att du går igenom inställningarna i routern och för nätverksanslutningen när det gäller kryptering och ser till att de är samma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 21, 2012 Author Share Posted April 21, 2012 Vi löste det med hjälp av glocalnets support -öppna nätverks och delningscenter -hantera trådlösa nätverk -ta bort det som krånglar -starta om datorn -anslut igen och ange ssid nyckeln Viola du kan surfa igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts