Gå till innehåll

microsoft security essentials = seg dator? [LÖST]


Recommended Posts

Har nu kört Essentials men tycker datorn blir onödigt trög. Ex om jag lyssnar på musik från tex youtube och läser aftonbladet på nästa flik så hackar musiken vansinnigt då jag scrollar aftonbladet. Är det vanligt lr har jag nåt knas i min variant?

Står virusdefinition; 1.125.1373.0 på programmet..

mvh jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tillåter aftonbladet.se att använda Flash Player (för annonser) samtidigt som YouTube gör det (om du inte har aktiverat html5-spelaren), är det troligen skäl nog till att hackandet uppstår.

Men kolla i Aktivitetshanteraren vilken process om belastar processorn mest då du upplever problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hackandet märks bäst då jag lyssnar via youtube, vilken annan flik jag sedan läser/scrollar gör ingen skillnad. trodde först min anslutning tappat flåset men så är det ej...

Det är även samma knas om jag bara har youtube sidan uppe, lyssnar på musik och då scrollar på den sidan. Måste det vara själva youtube som segar??

mvh jensa

Redigerad av jensa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken upplösning väljer du på YouTube? Skall du endast lyssna finns ingen anledning att välja högre än ”480p” (”360p” ger lägre ljudkvalitet).

Du ser på den grå remsan under videon om överföringen från YouTube till din dator är tillräckligt snabb eller inte. Remsan skall ”växa” fortare än positionsvisaren flyttar sig vid uppspelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det segar även i "240p" så jag misstänker att det är youtube i sigsjälv som har nåt knas. lyssnar jag via Vimeo så är det fyllt flyt utan avbrott.

Tidigare har även "1080p" funkat perfekt...

Kanske min dator börjar bli vissen <_<

mvh jensa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorer är ju förbrukningsvara, men brukar hålla ganska länge. Har tre datorer i hemmet, varav en är 11 år gammal i höst, den köptes när XP kom och den klarar det du beskriver ovan, utan att knota. Jag använder inte MSE utan kör NOD32 som antivirus och har så gjort sedan 2001.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Uppdatera Flash? Byt webbläsare? Slå på hårdvaruaccelerering? Byt till html5-spelaren http://youtube.com/html5 ? En dator "vissnar" inte om du inte fyller den med skräp.

Internet Explorer - bästa webbläsaren att ladda ner en annan webbläsare med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...