Gå till innehåll

Kampen om marknadsandelarna för Windows Phone 7.5 och 8.


johnh3

Recommended Posts

Många blev nog besvikna när nuvarande Windows Phone enheter bara får 7.8 uppdateringen istället för den "riktiga" Windows 8.

Såg en skämtvideo på det här temat. Bilderna har använts till många andra saker också, men det här var nog den roligaste jag har sett:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja jag har sett många tolkningar av det klippet men får nog hålla med om att detta var om inte bäst så åtminstone bland de bättre. :)

Jag köpte nyligen en Lumia 800 och trots en del retsamma brister jämfört med min HTC Desire så ser jag en ljus framtid för Windows Phone. Jag stör mig inte på att jag inte får WP8 eftersom vad jag hört WP7.8 kommer innehålla det mesta som är möjligt på den första generationens hårdvara och mer än så tycker jag inte man kan begära.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en Lumia 800.

Men visst tror jag det här kommer störa Nokia (och övriga tillverkare) ändå:

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/nokias-aktie-pa-bottennivaer_7333183.svd

Hur många vill köpa en Windows Phone i nuläget? Jag tror de flesta väntar till i höst.

Så Windows Phone marknaden kommer nog vara mer eller mindre "död" tills i oktober:

http://articles.marketwatch.com/2012-06-26/commentary/32410358_1_windows-phone-symbian-high-ranking-microsoft-executive

Så på det sättet hade videon en del poänger ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Jag fick tag på en begagnad i nyskick jättebilligt, hade aldrig köpt en ny idag när jag vet vad som väntar.

Jag tror inte på strategin att släppa info långt innan release. Det dämpar försäljningen av nuvarande generation precis som du beskriver, samtidigt som hypen och suget för den kommande hinner dö ut. Då är Apples sätt bättre, när de presenterar en produkt så finns den att köpa samtidigt, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...