Gå till innehåll

"se i annan dator"


Recommended Posts

i hemmet har jag en adsl-box med internet . Vi är två stycken som delar på den dels via wifi och kabel .

Jag har windows 7 brandvägg på och ställt in datorn så att den inte syns i nätverket .( har inga delade filer )

Kan jag vara helt säker på att den andra personen inte kan se in i min dator eller vilka internetsidor jag besöker ?

Den andra personen är datorexpert i jobbet enligt vad jag vet och är rädd för att den kanske har ett kunnande för att kringå min säkerhet .

Jag läste en artikel i bilaga - För säker pc - i tidningen Pc för alla , där de gjort en test på stationen med fritt internet . Det stod att personer med rätt vektyg kunde se in i andra datorer .

( men om datorn var rätt skyddad , kanske de inte kunde se ) ??

efter att ha läst den artikeln har jag börjat undra ......

Behöver jag en extra fysisk brandvägg - router ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se in i datorn går ju knappast om du har en brandvägg som är konfigurerad för publikt nätverk.

Däremot kan det ju gå att avlyssna trafiken mellan datorn och internet, särskilt om det är trådlöst och någon annan kan krypteringsnyckeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...