Gå till innehåll

Java 7 Update 9 ger blå skärm!


bmalm

Recommended Posts

Secunia PSI varnade att Java 6 behövde uppdateras, så jag tog bort Java 6 (det som fanns kvar) och installerade Java 7 u 9, men då fick jag blå skärm och efter att en minnesdump skapats startar datorn om för att efter ytterligare några minuter få blå skärm etc.

Så höll datorn på tills jag avinstallerade Java 7.

Sedan körde jag registerkollar och rensade gamla filer (RegClean, CCleaner etc.) och försökte installera Java 7 U 9 igen, men det gick lika illa igen! Blå skärm efter några minuter.

Avinstallerade Java 7 igen. Nu kör jag utav Java och datorn fungerar OK, men jag behöver nog Java ibland!?

Vad göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vet ingen sida på rak arm, som kräver Java, har inte kört utan Java på länge. Det visar sig väl snart...

Bifogar en minidump, så får jag se om någon kan tolka den åt mig?

(Försökte bifoga en igår, men det var en förbjuden filtyp(dmp)...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Caused By Driver : gdwfpcd32.sys

Caused By Address : gdwfpcd32.sys+6d79

File Description : G Data WFP Callout Driver

Product Name : G Data Security Software

Company : G Data Software AG

File Version : 3.1.11084.166 built by: WinDDK

Är det ditt antivirusprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu uppgraderat till G Data InternetSecurity 2013 och sedan installerat Java 7 u 9 och det verkar fungera OK!! Har kört många timmar nu utan problem.

Jag har kört PC TuneUp Maestro, Uniblue RegistryBooster och Advanced System Protector och nu verkar datorn gå mycket bra.

Jag planerar att köpa en Sandisk Readycache (32 Gb SSD) snart, så ska den starta upp väldigt snabbt också.

Finns det mer man kan göra för att få den snabb och stabil? Några ytterligare förslag?

Jag hade ju problem med att den sa (svarar inte) efter programnamnet överst i fönstret förut, men det händer inte numer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min åsikt är att om man kör optimerings- och registerstädningsprogram och ändrar allt som de föreslår så kommer man att få problem, förr eller senare. Sådana program städar ofta alldeles för mycket. Ska man använda dem så måste man gå igenom mycket noga vad de föreslår för ändringar och endast tillåta de ändringar som kan påverka det problem man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har sett det tidigare, så jag är mycket försiktig med rensningarna och tillåter bara sånt som verkar ofarligt. Hittills har det gått bra...

Jag har just installerat min ReadyCache. Får se hur det påverkar. Återkommer senare!

Tack för alla tips hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Den 14 november ville Windows lägga in 16 uppdateringar när jag stängde av datorn. När jag nästa dag försökte starta datorn, försökte den göra "Startreparation", vilket inte lyckades. Jag valde då systemåterställning och prövade den senaste återställningen, vilket inte heller lyckades. Valde då en två dagar äldre återställningspunkt. Det lyckades inte heller! Då avbröt jag och stängde av datorn. När jag nästa dag startade datorn, valde jag normal windowsstart och det lyckades!! Inga problem återstod, men datorn hade gått tillbaka till den äldre återställningspunkten. Jag lade då in uppdateringarna, några i taget, med omstart emellan. När jag lagt in alla och startat om vart allting normalt! När jag startade om nästa dag, återkom startproblemen, men jag valde ånyo normal windowsstart och det fungerade. Har startat om ett antal gånger nu, med registerrensningar etc. emellan. Fortfarande inga problem..

Vad var det som hände vid Windows-uppdateringarna??

Min ReadyCache använder nu 16,5 Gb av sina 32 Gb för att snabba upp datorn och den går nu bra mycket bättre än tidigare. Hoppas inte denna ReadyCache är en del av problemet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...