Gå till innehåll

Domännamn för Outlook från mobilen


plaincollar

Recommended Posts

Hej.

Har sedan länge försökt synca min Samsung Galaxy 2 till mitt Outlook på pcn. Har ett Hotmailkonto som är huvudkonto men också skapat ett Gmail-konto. Har såväl hotmail som gmail på telefonen. När jag blir ombedd att ansluta mig från mobilen till mitt Office 2010 Outlook-konto (via Hotmail/gmail) måste jag uppge en domän (Se bilder). Vare sig Samsung, Tele2 el MS kan svara på frågan.

Är det någon på detta forum som vet hur man ansluter sig till sitt Outlook-konto på PCn genom sitt hotmail-konto via sitt gmail-konto på sin Galaxy?

Tacksam för hjälp// Plaincollar

post-6303-0-84128400-1354396717_thumb.pn

post-6303-0-49539600-1354396738_thumb.pn

post-6303-0-25900300-1354396754_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exchange-server är en epostserver som företag brukar ha och det verkar inte rätt val i ditt fall.

Det här kanske hjälper dig: http://www.samsung.c...0007row_index=1

Jag kanske missar något men var kommer sambandet mellan Glalaxy - Gmail - Hotmail - Outlook in i din länk? Det där avser ju helt enkel att smälla upp en epost funktion i luren....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt Exchangeserver till "snt-m.hotmail.com" och Domän till "\dinepost@outlookellerhotmail.com" så bör det funka...

http://www.makeuseof...android-device/

Gäller den länken verkligen MS Outlook 2010? Är det inte bara det "nya" hotmail-outlook smeten...från orange till blått, som avses? //Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber först om ursäkt att jag bryter mig ifrån ämnet men om du (PlainCollar) inte behöver möjligheten att synka mot Outlook ute i fält så skulle jag vilja tipsa om MyPhoneExplorer, den kan synka Android <-> Outlook kalender, kontakter, anteckningar och uppgifter via USB, Bluetooth eller wi-fi (räcker att telefon är uppkopplad mot samma wifi/nät som datorn där det körs).

www.fjsoft.at (för windows klienten)

https://play.google....mVyLmNsaWVudCJd (Android klienten)

Får väl hoppas att man inte får smäll på fingrarna av Manne för denna :):P

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller den länken verkligen MS Outlook 2010? Är det inte bara det "nya" hotmail-outlook smeten...från orange till blått, som avses? //Plaincollar

Den länken använder jag som Exchange... synkning av kontakter, kalender, mail osv osv med push. Jag använder inställningarna enligt mitt tidigare inlägg i telefonens inbyggda mailapp. Felet du har, enligt dina screenshots, är just domänen... det ska vara snt-m.hotmail.com

Jag svarar väl egentligen bara på halva din fråga... tror jag?

Jag har följande upplägg på en androidtelefon: 1 Gmail och 2 Outlookkonton. Man kan bara ha ETT exchangekonto åt gången, så mitt Outlookkonto har inställningar enligt ovan inlägg. Detta konto synkar jag även via PC´n och Office 2010 (2013). Sen har jag ett Gmail OCH ytterligare ett Outlookkonto men dessa står med standardinställningarna och synkar bara mailen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...