Gå till innehåll

Samsung Kies 2.0 & Windows 8


DAson

Recommended Posts

Har detta tagits upp tidigare på detta forumdel här på AoW. Men iaf så är det att jag har problem med Samsung Kies och med mitt Windows 8. Ansluter jag min Samsung Galaxy Gio eller Galaxy 5 då får jag ett felmeddelande som ser ut följande: Enheten stöds inte av Kies 2.0. Kotrollera att din enhet stöds och försök sedan igen. Testade Samsung Kies 2.0 på min Windows 7 dator min Netbook så fick jag det att funka för där fick jag minsann inget felmeddelande för där hittade programmet mina båda Samsung mobiler utan problem. Så jag tror att Samsung Kies 2.0 och Windows 8 är inte direkt kompatibla än. Att försöka sätta programmet i Kompatibilitetsläge för Windows 7 hjälper inte. Får väl som sagt använda Samsung Kies 2.0 på min Netbook framöver eftersom det inte funkar fullt ut i Windows 8 än.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma problem med Windows 7. Enligt Samsung är det fel på en drivrutinssignering... uppdatering har varit på gång ett tag men inget har hänt.

Kolla på XDA om du hittar något.

Hittade detta... har inte provat det själv men man vet ju inte. Att sätta telefonen i USB-debug ska man vanligen inte för KIES så det kan vara värt ett försök.

Unplug the USB cable from the GS3

go to "Settings" > "Developer Options"

Enable "USB debugging"

Connect the USB cable from the GS3 to the PC

The PC will now install a bunch of drivers automatically

When the drivers have installed, unplug the USB cable from the GS3

go to "Settings" > Developer options"

Disable "USB debugging"

Connect the USB cable from the PC to the GS3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt problem så där var inte Samsung Kies förut innan denna nya version kom ut. Med den gamla versionen långt före 2.0 kom in i bilden så funkade Samsung Kies med min förra Samsung Galaxy 5 helt perfekt men efter funkade den inte alls. Samsung Kies jag har är på Svenska så där hittar jag inget om USB debugging som du beskriver. Rätta mig om jag har fel.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...