Gå till innehåll

Datorn låter som när man tar ut en usb-enhet utan orsak


eklov

Recommended Posts

Hej, jag har just installerat Windows 7 sp1 i en HP(Compac)laptop. Under uppdateringarna från Windows Update lät ljudet som när man tar ut ett usb-minne lite då och då. Detta har fortsatt nu när datorn är färdigkonfigurerad. Datorns drivrutiner hämtade jag från HP här:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3356624&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3368540&swEnvOID=4055&taskId=135&swLang=36

Någon som känner igen symptomen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det låter så under en installation är inte konstigt. Det kan vara en rad av hårdvara som får nya drivrutiner under installationen av SP1 och måste kopplas ut under tiden. Att det fortsätter efter att datorn är färdiginsallerad är dock inte så ofta det händer.

Hur ser enhetshanteraren ut? Om det nu är som du skriver så bör du kunna se i realtid vilken enhet som bär sig konstigt åt i enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se över dina USB-kontakter du har anslutna i datorn. Det kan hända att USB-kontakter som har stora "kroppar" och som sitter bredvid varandra kan orsaka dålig kontakt i uttagen p.g.a. brytkrafterna (sitter snett).

Det har jag varit med om i en bekants Acer-dator, jag arrangerade om USB kontakterna så de inte tryckte isär varandra och så försvann dom periodiska systemljuden för USB från-/tillkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...