Gå till innehåll

Läsa alla mailkonton i ett och samma program!


MAUR24

Recommended Posts

Finns det nåt program så man kan kolla alla sina mailkonton utan att mailen laddas ned till datan och sparas där, jag menar om det finns nåt motsvarande till datan som jag har i mobilen där jag kan med flickar byta mellan mina hotmailkonton jag har, för som jag har det nu så måste jag ha en webbläsare för vare mailkonto jag vill kolla och det tar ju en del kraft att ha så många webbläsare igång samtidigt! ? Mvh Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lösning är att låta Gmail importera e-post som skickas till mina övriga konton. Det görs via Inställningar > Konton och import > Kolla e-post från andra konton (med POP3):. Direkt: https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&shva=1#settings/accounts

 

Hjälp: https://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=sv&answer=21289&from=21288&rd=1

 

Jag kan då även skicka e-post från någon av de andra adresserna i Gmail.

 

Annars fungerar Thunderbird (använd IMAP).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird funkar för mig.

 

Okej! Du menar det som Mozilla har gjort, men kan man även ha gmail och yahoo där med då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

det fungerar med yahoo sålänge det är imap (för pop krävs yahoo mail plus)

 

inställningar för detta:

 

  • Incoming Server: imap.mail.yahoo.com
  • Outgoing Server: smtp.mail.yahoo.com
  • Incoming Port: 993 (requires SSL)
  • Outgoing Port: 465 (requires SSL/TLS)
  • User name: full email address (for example, bill@yahoo.com or bill@rocketmail.com)
  • Password: the password you use to log in to Yahoo! with

 

mvh alex

 

thunderbird fungerar bra då kan du ha kontona åtskillda olika mappar synkronisering m.m

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Du menar det som Mozilla har gjort, men kan man även ha gmail och yahoo där med då?

Det går bra att hantera ett Gmail-konto i Thunderbird. Inställningarna görs nog automatiskt när du skriver in mejladressen om jag kommer ihåg rätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird funkar för mig.

 

Hur kan du tycka att det funkar bra för ett, dom meddelanden jag läser i thunderbird är ju fortfarande som olästa i inkorgen i hotmailen och när jag startade programmet så läste den in alla mail jag hade i inkorgen så det slutade med att jag hade mail från 2006 som stod som olästa och det resulterade i att hade cirka 1840 olästa mail trots att jag bara hade 5 i inkorgen i hotmailen och vad jag kan se så sparar den alla mail, den läser in på datan och det var en av sakerna jag sa att jag inte ville att den skulle göra! Utan jag vill ha samma som jag har på min mobil och den appen heter Hotmail och jag skulle vilja ha samma till datan! ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du ställde in IMAP och inte POP3?

 

Det ställde programmet in av sig själv, så vad är då skillnaden mellan imap och pop3, har aldrig hålls med dessa inställningar förut, så är inte 100 på vad det betyder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med POP3 hämtas alla mejl till datorn och hanteras i datorn medan med IMAP jobbar mejlprogrammet mot servern.

 

Tack så mycket för ditt tydliga svar, men hur ställer jag in det i thunderbird då för jag kan väl inte bara skriva imap istället för pop3 utan det måste väl vara nåt mer för nu står det: pop3.live.com?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen, men just för Hotmail tycks det inte gå om man ska tro http://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/hotmail-email/how-do-set-up-an-imap-account-linked-to-my-hotmail/c1e583a9-5844-4641-989a-a974384058bf?msgId=b18e824b-3696-4864-b900-cd35a10f911e (dåligt av Microsoft)

Du får nog gå via Gmail som JoWa skrev om.

 

Okej! Då vet jag och jag provade att byta ut enbart pop3 till imap, men då slutade det att funka så det funkar ju inte och jag håller med dig om att det är dåligt av dom att inte kunna köra med det och man kan ju undra hur det kan funka med mobil appen då för om jag tar bort ett mail genom appen så tas det även bort i inkorgen på webben med och markeras även som läst åt båda håll var jag än läser det ifrån! Men jag måste tacka dig Cecillia, du verkar att vara en klippa på detta med datorer och det är nog du som har gett mig lösningar på alla mina problem jag har skrivit om här! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller mobiler har de något de kallar Exchange ActiveSync.

 

Ja då var det dags att lämna microsoft och msn och skype och gå över till andra lösningar för microsoft bryr sig inte ett dugg om vad vi användare vill och tycker, vilket dom har bevisat med att ändra mailen och msn utan att ens ge oss användare en chans att säga vad vi vill och tycker och mitt tycke med nya inkorgen är att den är skit och allt har blivit mer tungarbetat och bara sämre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...