Gå till innehåll

Fancy Cache


Turbopump

Recommended Posts

Jag testar f.n. ett program som heter Fancy Cache. Det "fjolliga" namnvalet kunde givetvis varit bättre. Hur programmet fungerar kan man bl.a. läsa om här:

http://www.ghacks.net/2013/03/17/fancycache-a-secondary-memory-cache-for-windows/

Tyvärr finns det ännu bara i betastadiet men det verkar lovande i funktionen än så länge.

Jag har förstått att det är fråga om en annorlunda form av ramdisk, vilket jag tidigare testat och tyckt varit för omständigt och krångligt. Det här fungerar enklare och ihop med min ssd-disk Samsung 840 pro fick jag följande resultat i test med AS SSD-benchmark och crystal disk mark.

Programmet finns att hämta här: http://www.romexsoftware.com/en-us/fancy-cache/. Datorn känns onekligen rappare men kanske inte så mycket som siffrorna i testet visar. Vore intressant att höra synpunkter från er andra på forumet som testat det eller tänker testa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt ned testet. Inte p.g.a. några problem i funktionen men jag upplever inte att testvärdena känns relevanta i förhållande till hur pass mycket snabbare datorn blivit. Den känns något snabbare än tidigare men för lite för att jag ska tycka att jag har någon nytta av det. Min SSD-disk är tillräckligt snabb ändå. Möjligen kan man märka större vinst med programmet på vanliga mekaniska diskar men det vet jag inte eftersom jag inte har testat det. Testet härmed avslutat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...