Gå till innehåll

går ej att komma åt enhet


nissenajs

Recommended Posts

Hej

Jag har ett problem när jag kopplar in externa enheter (mp3 spelar, digitalkamera osv). Jag får upp enheten i utforskaren precis som man ska, men när jag sen klickar på enheten får jag upp meddelandet "E: är inte tillgänglig. Felaktig funktion"

Ibland fungerar det om jag startar upp dator med enheten inkopplad.

Någon som vet hur jag kan lösa detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag antar att det är usb-enheter du menar, prova att uppdatera dina drivrutiner för usb.

Usb-portarna är anslutna till moderkortets chip, så hämta nyare drivrutiner till det, eller om du får tag på separata drivisar för dina usb-portar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset.

Har försökt med de senaste drivarna jag hittat, har även försökt med att helt installera om usb enheterna, men inget hjälper :(

Har dessutom samma problem med två olika datorer. Är lite rädd för att det kan vara något virus som levt jävel i min dator. Någon som hört om något virus som skulle kunna orsaka detta problem?

Några mer tips om vad jag kan prova?

Tacksam för varje tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du har mappade nätverksenheter på E: innan du kopplar in digitalkameran/mp3-spelaren? Det är ett känt fenomen att Windows som standard vill ta nästa ledig enhet efter hårddisken och CD/DVD-spelaren då man kopplar in externa lagringsenheter. Grejen är att Windows inte tar hänsyn till nätverksenheter och då mappas det dubbelt så att säga, vilket kan leda till problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...