Gå till innehåll

dell återställningskiva -minne "problem"


Sasha.Kindergarden

Recommended Posts

har en Dell Latitude (och nummer som jag inte fann).

med den här dell fanns det ett programm som heter Dell backup and recovery center något sånt heter den.

jag skulle installera om hela disken så jag skaffade ett USB.

jag startade programmet och gjorde en avbildingsfil i detta USB men den fastnade och ett error kom upp som sa massa saker som sa att det itne ska fungera något sånt men jag var säker på att detta är en rätt USB.

nu har programmet fastnat och bara rullar runt och säger att den startar en startbar bild.

min hjälp är att göra så jag kan skapa avbildningsfilen på detta USB eller skaffa den på något annat sätt.

prövade deamontools med spökskiva men fungerade inte. även med magiciso och poweriso.

prövade att ladda ner den till en disk på datorn men den var inte på disken c: utan på D: men tror inte att det inte gör någon skillnad.

har en laptop så skiva fungerar inte.

USB Sakerna

 

Filsystem: exFAT

 

Minne: 250 GB

 

Generic flash Disk USB Device

 

Enheten fungerar correct.

 

den säger att den skapar "Recovery - 20130801221422"-mediet för systemsäkerhetskopia.

har sakt så i 12 timmar nu när det står att det ska vara klart på några minuter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nu är det en gammal tråd.. men  hur går det?

 

Det finns andra med samma problem som du med Dell recovery... som blivit hjälpta av en ev BIOS uppdatering samt en avinstallation och ominstallation av recovery programmet.

 

Det rekommenderas också att men gör en avbild till ett bootbart usb, så om du först gör din usb-pinne bootbar.. kanske det fungerar bättre.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...