Gå till innehåll

Startproblem efter Windows uppdatering


Venoms

Recommended Posts

Jag gör en egen tråd.. istället för att påverka Candelas tråd här...

 

Efter den uppdatering jag fick på söndagkvällen från Windows update blev det ingen grafik alls när datorn startades om.

Jag använder dvi mellan dator och skärm, dualboot och massa annat... hursomhelst, ingen grafik.

 

Byte av display?? ingen skillnad

Byte av skärmkabel, varför?  Om det skett en låsning av drivrutinen eller på något annat sätt blivit fel vid laddning av digital drivrutin så ändras det vid ett byte till vga kabel.

Resultat = grafik :)

 

Lösning på mitt problem:

 

Nyinstallation av grafikdrivrutin (även om det är den senaste), den gamla avinstalleras och ny installerades.

Den gamla dvi skärmkabeln kopplades och datorn startas om.

Allt fungerar som det ska.

 

 

Orsak:

 

Inte en aning.. men fel blev det. Antagligen användes minnesplatsen för grafiken på något sätt av Windows uppdateringen så drivrutinen inte lästes in i systemet..

Har någon annan en förklaring till problemet.. får den gärna talas om.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöll VGA-kabeln. Gjorde systemåterställning. Efter systemåterställningen återgicks automatiskt till IE10. Avinstallerade Recuva och Defraggler (Piriform-program). Vid återstart funkade grafiken (kollade drivrutinen, OK). Laddade åter ner IE11. Nu funkar allt som det skall. :)

Men liksom du undrar jag fortfarande vad som orsakat. Cecilias tips att installera Windows uppdateringar var för sig verkar vara bra tips.

Helt fritt från krångel verkar inte uppdateringarna vara på alla datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...