margrehte Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Hej ! Jag har fått in en bärbar med windows vista ,dator`n har varit i bruk sen 2009 utan att någon återställning gjorts.Damen som vill att jag skall fixa den har windows mail på skrivbordet , hon minns inte lösenordet eller har någon annan e-mailadress.Jag har försökt ladda ner "Mail passview" från nirsoft,net men google crome stoppar direkt "filen farlig".Allternativet för mig är att städa upp så gott jag kan i datorn utan att göra en återställning, Norton har registrerat många försök att infektera dator`n blandannat "wisevebb" vilket gör att jag helst vill ominstallera. Hjälp tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 (edited) Hej ! Jag har fått in en bärbar med windows vista ,dator`n har varit i bruk sen 2009 utan att någon återställning gjorts.Damen som vill att jag skall fixa den har windows mail på skrivbordet , hon minns inte lösenordet eller har någon annan e-mailadress.Jag har försökt ladda ner "Mail passview" från nirsoft,net men google crome stoppar direkt "filen farlig".Allternativet för mig är att städa upp så gott jag kan i datorn utan att göra en återställning, Norton har registrerat många försök att infektera dator`n blandannat "wisevebb" vilket gör att jag helst vill ominstallera. Hjälp tack Varför har du kvar Norton? Släng ut allting/virusprog som bromsar "download", eller gå runt det. Ladda ner fil från annan dator, använd fantasin. Se kan du prova med password recovery, så framträder lösen. Se bild Edited March 5, 2014 by Marion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 (edited) http://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html Fungerar utmärkt med Internet Explorer, bara Chrome som är överkänslig. Edited March 6, 2014 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted March 6, 2014 Author Share Posted March 6, 2014 Tusen tack för svar båda.Så fort jag fatta hur det var ställt i hennes dator så slet jag ur nätverkskabeln och och använder min för att hämta program.Skall testa si3rra`s länk först med IE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution margrehte Posted March 6, 2014 Author Solution Share Posted March 6, 2014 Lösenorden fick jag och dator`n är ominstallerad.Nu slipper jag dåligt samvete för att lämna tillbaka en dator med fullt av säkerhetsrisker + säkerligen både det ena och andra av virus. Varmt tack för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Lösenorden fick jag och dator`n är ominstallerad.Nu slipper jag dåligt samvete för att lämna tillbaka en dator med fullt av säkerhetsrisker + säkerligen både det ena och andra av virus. Varmt tack för hjälpen. Bra jobbat, rätt tänkt att sooopaa hela datorn - det är alltför många som försöker "städa" den stabil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts