MartinAsplund Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Jag har ett problem som jag nu haft en sen en tid tillbaka... Det är så att så fort jag ska spela upp en film-fil i IE7 så hackar både bild och ljud..men om jag laddar ner film-filer till min egen hårddisk så fungerar det helt felfritt att spela upp i min vanliga WMP 10.. Jag tror att felet uppstog någon gång efter det att jag hade installerat om min dator och formaterat den. Alldeles från början efter ominstallation så fungerade det som det skulle i kanske en vecka men sedan så blev bilden i alla film-filer helt grön, hörde bara ljudet... av någon anledning så fösvann buggen med att bilden var grön och nu har det istället blivit såhär.. vad göra ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Hej Installera om WMP till senaste ver: http://www.microsoft.com/downloads/details...d5-cde4bbe07999 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinAsplund Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Jag tror nog att jag har den senaste, men det kan ju ha kommit en ny version utav WMP10 utan att jag märkt det.. ska ladda ner den och installera, sen se om det fungerar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinAsplund Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Tyvärr hjäplte det inte med att installera om WMP till senaste version... Kanske vet du nåt annat sett som kan få det att fungera som det ska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Hej Hackar alla eller från ett visst ställe ? Någon länk för test ? Vilken brandvägg kör du nu ? Efter att du har installerat om WMP finns det antagligen en till säkerhetsuppdatering också hos MS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinAsplund Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Tror nog inte det är från något speciellt ställe som det hackar utan det hackar överallt. Fast en av sidorna som det hackar på är denna http://www.ica.se/FrontServlet?s=ica&s...reklamfilmer_ny hackar det för dig oxå? Det borde inte vara något problem för dig.. eftersom felet ligger hos mig. Brandväggen är en D-Link DI 614+ och jag kan mkt väl tänka mig att det r brandväggen som ligger och spökar i dett fallet, men jag vill inte gärna gå in och ändra för mkt där så att andra grejeor på datorn slutar fungera. Har du någon länk till säkerhetsuppdateringarna för WPM eller är det bara till att gå in på Microsoft Update? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Hej Funkar för mig.......... WU bara att köra. Drivrutinknas ? http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,2599.0.html ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinAsplund Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Jag gick in på Microsoft Update och där fanst det inga uppdateringar att hämta.. Om jag går in på Windows Update så hamnar jag på Microsoft Update.. Vilka drivrutiner menar du att jag ska installera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Hej OK angående WU. Du ska kolla alla drivrutiner till din burk, Dell var det väl. Skapa dig ett Supportkonto och uppdatera sedan samtliga drivrutiner ev också BIOS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinAsplund Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Supportkonto? BIOS? Jo det är rätt jag har en dell burk, du menar att man måste registrera sig på dell.se innan man kan hämta senaste drivrutinerna? Så jag ska alltså skaffa ett supportkonto hos dell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Hej Ja, jag kör ingen DEll burk så då kan jag inte titta in....... http://support.euro.dell.com/support/index...=gen&~ck=bt Eller gå in till höger, Dell verkar ha öppnat sin "gömma" igen ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinAsplund Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Ok, ska kolla upp det där senare.. efter att jag uppdaterat divisarna så återkommer jag med info om hur det gick. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts