Gå till innehåll

> film-filer hackar, vad göra ?!


MartinAsplund

Recommended Posts

Jag har ett problem som jag nu haft en sen en tid tillbaka...

Det är så att så fort jag ska spela upp en film-fil i IE7 så hackar både bild och ljud..men om jag laddar ner film-filer till min egen hårddisk så fungerar det helt felfritt att spela upp i min vanliga WMP 10.. Jag tror att felet uppstog någon gång efter det att jag hade installerat om min dator och formaterat den.

Alldeles från början efter ominstallation så fungerade det som det skulle i kanske en vecka men sedan så blev bilden i alla film-filer helt grön, hörde bara ljudet... av någon anledning så fösvann buggen med att bilden var grön och nu har det istället blivit såhär.. vad göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hackar alla eller från ett visst ställe ? 

Någon länk för test ?

Vilken brandvägg kör du nu ?

Efter att du har installerat om WMP finns det antagligen en till säkerhetsuppdatering

också hos MS.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog inte det är från något speciellt ställe som det hackar utan det hackar överallt.

Fast en av sidorna som det hackar på är denna http://www.ica.se/FrontServlet?s=ica&s...reklamfilmer_ny hackar det för dig oxå? Det borde inte vara något problem för dig.. eftersom felet ligger hos mig.

Brandväggen är en D-Link DI 614+ och jag kan mkt väl tänka mig att det r brandväggen som ligger och spökar i dett fallet, men jag vill inte gärna gå in och ändra för mkt där så att andra grejeor på datorn slutar fungera.

Har du någon länk till säkerhetsuppdateringarna för WPM eller är det bara till att gå in på Microsoft Update?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...