Gå till innehåll

Windows 7 - Kan inte se splashscreen


trashbag

Recommended Posts

Har fått någon elak sökmotorspyware/virus som heter webssearches som jag tänkte rensa genom att starta datorn i safe mode. Däremot så får jag inte upp någon splashscreen. Att jag inte fått upp någon splashscreen har varit så ett tag men inte brytt mig då det inte vållat några problem förrän nu...Testade trycka F8 på måfå men då hände inget. Trycker jag på F2/Delete så verkar datorn stanna upp i alla fall men får fortfarande ingen bild. Skärmen står bara och blinkar i viloläge även om datorn är på. Det viktigaste är dock att jag lyckas starta datorn i safe mode så kan man göra detta utan att gå via splashscreenen är väl det okej. Däremot vore det väldigt bra att lösa så att jag kan se splashscreenen också. Någon som kan klura på vad det kan vara? Såg att vissa med liknande problem pillat med CMOS batteriet men det är på något sätt gömt under grafik-kortet för mig så då måste jag skruva ur det först osv. Känns lite omständligt men om det är vad som krävs så gör jag givetvis det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår ett annat sätt att få bort annonsprogram relaterade till websearches.

 

Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Scan-knappen.
Vänta tills sökningen är klar.
Klicka på Report-knappen.
En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar om du vill att jag ska gå igenom den.
 

Om inte, klicka på Clean-knappen.
 

När det gäller att du inte får någon bild i början så se om det hjälper att ansluta skärmen till en annan kontakt på grafikkortet. Jag har varit med om att BIOS och början av Windows bara visas på den ena skärmkontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bara buga och bocka för den hjälpen Cecilia! Försökte med några andra hyfast välkända spyware-program men dom ville inte hitta källan som detta program gjorde. Angående splashscreenen så tror jag som dig att det är något strul med uttagen. Har alltid en DVI-utgång till min datorskärm och en HDMI-utgång till min TV i. Förut kunde jag se splashscreenen på min TV men inte datorn men nu kan jag inte se den på någon av dessa. Testade att koppla ur TVn men kunde fortfarande inte se på datorn. Får testa att rotera om lite om jag stöter på patrull i framtiden och måste ha en fungerande splashscreen. Tack återigen!

 

Förövrigt så kände jag att det inte var så nödvändigt att posta. Var webssearches och ett program till (typ något på z games) som hittades och som rensades. Så kände att det var bara att cleana på en gång och det fungerade alldeles ypperligt :)

Redigerad av trashbag
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...