Gå till innehåll

Mjuk scrollning med scrollhjulet?


Nicklas

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Någon som lyckats få till mjuk och fin scrollning med scrollhjulet i Google Chrome på Windows, i så fall hur? 

 

Har testat ett gäng olika tillägg inkl Logitechs egna (har en MX1100) men hittar inget som funkar bra.

 

Har också hittat att det funnits en "smooth scroll" inställning att aktivera i chrome:flags som enligt många funkade suveränt men utan förklaring (vad jag hittar) så har man tagit bort den sedan version 34 på Windows. 

 

Detta känns som det största av väldigt få störmoment som kvarstår nu i mitt femtolfte försök att migrera till Google Chrome. 

 

 

EDIT: 

Lyckades få till rätt så bra mjukhet med detta tillägget https://chrome.google.com/webstore/detail/smoothscroll/nbokbjkabcmbfdlbddjidfmibcpneigj men beter sig fortfarande lite skumt att den hoppar till eller accellererar konstigt ibland. 

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat den också men lyckades inte få det särskilt bra när jag har scrollhjulet i "stegläge". Testade nu att sätta den i "friktionsfritt" läge och då blev det faktiskt riktigt bra, så jag får försöka vänja mig att använda det istället. 

 

Tror faktiskt det finns en liten chans (risk) att jag stannar kvar vid Chrome ett tag denna gången. Skam den som ger sig. :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...