Gå till innehåll

har inte DVD RW Drive i min Dator (Laptop)


Asus.Anv

Recommended Posts

Hejsan alla !

 

Jag har nyligen köpt en Asus X551 Maw & upptäckte  att jag ej kunde öppna cd luckan alltså s.k. släden på min Laptop.

tänkte prova köra en dvd i datorn men upptäckte när jag sökte efter den elekroniska lucköppnaren att det inte fanns nån

DVD RW Drive. Hur kan jag få den i datorn så jag kan spela dvd & cd i denna dator ?

 

upptäckten gjordes när jag kollade efter den i ( i Den Här Datorn ) OS © , Data (D) , Flyttbar Disk (F) & Enhet (E) finns

men ingen DVD RW Drive

 

går ej heller att öppna luckan med den lilla nödhålet som  man kan anv. om ej elekroniska ej funkar.

 

Nån Som vet hur jag fixar detta problem så att jag kan använda dvd /cd funktionen ?

 

 

Tack På Förhand Asus.Anv

Redigerad av Asus.Anv
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det stämmer att det är denna: http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/X551MA/specifications/

och du nyligen köpt den så är rekommendationen att gå tillbaka med den till butiken, är den köpt väldigt nyligen så bör du få den utbytt emot en ny.

 

Annars kan du prova detta:

http://www.intowindows.com/fix-dvd-drive-not-detected-in-windows-8/

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för er hjälp so jag fick av er.

ska byta denna laptop till en Packard Bell istället då datorn började släcka ner & krångla så denna asus var ej bra.

 

men undrar om ni kunde se om denna Laptop har dvd/cd funktion så man kan köra det i den

 

så här står det om den

 

 

Grafikprocessor AMD Radeon HD 8240 Memory Allocation-teknik Shared Video Memory (UMA) Kamera Inbyggd webbkamera Upplösning 1280 x 720 Kameraegenskaper HD-videoinspelning Ljud Högtalare , mikrofon Standarder som följs High Definition Audio

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet skulle väll vara att köpa en extern dvd läsare kostar 300:-

 

Men som cynthia skriver så är dvd-läsare tillval på den modellen.

 

Du har antagligen inte dvd-läsare på din maskin utan det sitter bara en täcklucka.

 

Men nu lurar du honom.

Inga laptops kör med "täcklucka", givetvis sitter det en DVD i den.

 

Edit bif. av bild

 

 

post-6485-0-25085100-1410194797_thumb.jp

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas inte jag lurar honom. Men varit med om att Asus satt in. Plast "insats" där optiska DVD sitter

Typ http://m.ebay.co.uk/itm/231263224939

 

Har du varit med om detta?

Alla Svensksålda laptopar av modell 15.6 (icke slim) oavsett fabrikat säljs med DVD.

Har aldrig under alla mina år sett en "blindning", (förutom mycket gamla DELL)

 

Han säger även att E finns:

"Enhet (E) finns - men ingen DVD RW Drive.."

 

Han har även ett litet hål i luckan säger han. Vilket attrappen inte har.

Men men.. det verkar skumt. Enhetshanteran avslöjar om det finns. (Oftast listas även en trasig DVD)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo en bekant har en x551 utan DVD men jag tror den var ett demo ex från dustin. För de jag sett där verkar ha läsare. Men den hade svensk tangentbord. Jag har Heller inte sett detta förr. Men när jag läste på Asus hemsida om att opical drive optional . Att evl hade trådskaparen liknande modelnummer/serie.

Kollade dustin där visar de denna modell med dvd men i spec. Står det att det inte är inkluderat.

Mvh alex

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...