Gå till innehåll

Nero 7


LasseBT

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem med Nero (tror jag).

Helt plödsligt börjar datorn att inte kunna bränna korrekt. Efter ett tag svarar Nero "skrivfel". När jag ser på "felrapporten" verkar all ok till 1min.7sek efter start (punkt #31) - då nämns brännaren vid namn och "queue again later". I nästa punkt står det WinError (0) NeroError (-1135). Nästa punkt "Write error".

Jag avinstallerade Nero, rensade registret ordentligt från allt vad nero hette och installerade om Nero helt enligt standardinställningarna. Ingenting rört i inställningarna. Helt som det var för några månader sedan då det funkade ok! Men, nej! Inte funkade det.

Ett samtal med Dells support gav att vi testade brännaren som var ok. Killen i supporten tyckte att jag skulle installera om Windows. Det är ju inte det jag vill mest av allt. Detta bör ju gå att fixa lättare..., eller...?

Finns det någon vänlig själ som kan mer om detta än jag och kan ge mig några tips.

M.v.h. LasseT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Prova att byta till en annan mediatyp, om du tittar på brännartillverkarens sida finns det rekommendationer om vilken mediatillverkare du bör använda.

Om du använder "Verbatim" byt till "Fuji" t.ex.

Brännare brukar ha en tendens till att vara känsliga på den biten, speciellt snabba brännare.

Du kan även prova att sänka brännarhastighet, om du inte redan gjort det.

Vad är det för brännare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har ett problem med Nero (tror jag).

Helt plödsligt börjar datorn att inte kunna bränna korrekt. Efter ett tag svarar Nero "skrivfel". När jag ser på "felrapporten" verkar all ok till 1min.7sek efter start (punkt #31) - då nämns brännaren vid namn och "queue again later". I nästa punkt står det WinError (0) NeroError (-1135). Nästa punkt "Write error".

Jag avinstallerade Nero, rensade registret ordentligt från allt vad nero hette och installerade om Nero helt enligt standardinställningarna. Ingenting rört i inställningarna. Helt som det var för några månader sedan då det funkade ok! Men, nej! Inte funkade det.

Ett samtal med Dells support gav att vi testade brännaren som var ok. Killen i supporten tyckte att jag skulle installera om Windows. Det är ju inte det jag vill mest av allt. Detta bör ju gå att fixa lättare..., eller...?

Finns det någon vänlig själ som kan mer om detta än jag och kan ge mig några tips.

M.v.h. LasseT

Hej!

Lasse T. Om Dell Computer Tyckte att du skulle installera om Windows då tycker jag att du skall göra detta för jag tror att det kommer att Fungera Bättre sedan med Nero 7.

Mvh: Kalle Nordin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...