LasseBT Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Hej! Jag har ett problem med Nero (tror jag). Helt plödsligt börjar datorn att inte kunna bränna korrekt. Efter ett tag svarar Nero "skrivfel". När jag ser på "felrapporten" verkar all ok till 1min.7sek efter start (punkt #31) - då nämns brännaren vid namn och "queue again later". I nästa punkt står det WinError (0) NeroError (-1135). Nästa punkt "Write error". Jag avinstallerade Nero, rensade registret ordentligt från allt vad nero hette och installerade om Nero helt enligt standardinställningarna. Ingenting rört i inställningarna. Helt som det var för några månader sedan då det funkade ok! Men, nej! Inte funkade det. Ett samtal med Dells support gav att vi testade brännaren som var ok. Killen i supporten tyckte att jag skulle installera om Windows. Det är ju inte det jag vill mest av allt. Detta bör ju gå att fixa lättare..., eller...? Finns det någon vänlig själ som kan mer om detta än jag och kan ge mig några tips. M.v.h. LasseT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Hej Prova att byta till en annan mediatyp, om du tittar på brännartillverkarens sida finns det rekommendationer om vilken mediatillverkare du bör använda. Om du använder "Verbatim" byt till "Fuji" t.ex. Brännare brukar ha en tendens till att vara känsliga på den biten, speciellt snabba brännare. Du kan även prova att sänka brännarhastighet, om du inte redan gjort det. Vad är det för brännare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Hej!Jag har ett problem med Nero (tror jag). Helt plödsligt börjar datorn att inte kunna bränna korrekt. Efter ett tag svarar Nero "skrivfel". När jag ser på "felrapporten" verkar all ok till 1min.7sek efter start (punkt #31) - då nämns brännaren vid namn och "queue again later". I nästa punkt står det WinError (0) NeroError (-1135). Nästa punkt "Write error". Jag avinstallerade Nero, rensade registret ordentligt från allt vad nero hette och installerade om Nero helt enligt standardinställningarna. Ingenting rört i inställningarna. Helt som det var för några månader sedan då det funkade ok! Men, nej! Inte funkade det. Ett samtal med Dells support gav att vi testade brännaren som var ok. Killen i supporten tyckte att jag skulle installera om Windows. Det är ju inte det jag vill mest av allt. Detta bör ju gå att fixa lättare..., eller...? Finns det någon vänlig själ som kan mer om detta än jag och kan ge mig några tips. M.v.h. LasseT Hej! Lasse T. Om Dell Computer Tyckte att du skulle installera om Windows då tycker jag att du skall göra detta för jag tror att det kommer att Fungera Bättre sedan med Nero 7. Mvh: Kalle Nordin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tottor Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Har du provat med att göra en systemåterställning ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts