Gå till innehåll

Konstaterat nu, aldrig mer Intels SSD.


Marion

Recommended Posts

Min senaste disk Samsung 840 gick sönder för nån månad sen.

Så nu har jag avverkat på tre år; 3 Intel & 3 Samsung (SSD) på min privata datorpark, detta är illa må jag säga.

 

Så efter detta satte jag in en ny IntelSSD (1 månad gammal) som kommer från Netonet.

Denna disk är kass nu. Den låg i Intels "originalkartong", men jag vet inte om detta är "kinaplagiat"

för kollar man på den så är den fult slipad på undersidan, mot min andra Inteldisk.

 

Nån annan som har denna slipade yta (mot den blästrade som jag inbillar mej är en äkta) se bild

 

 

post-6485-0-84250100-1419023285_thumb.jp

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde nåt jag inte trodde på själv, banka på disken, då starta den igen, (kallödningen känns det som) så jag iaf. hann klona OS'et.

 

Klona över till en Intel 530 & Samsung 840, titta på resultatet, uselt värre. Tycker SSD diskar suger ganska bra, och Intels diskar kommer bannlysas här hemma och även till kund fortsättningsvis framöver..

 

 

post-6485-0-49248100-1419108731_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde nåt jag inte trodde på själv, banka på disken, då starta den igen, (kallödningen känns det som) så jag iaf. hann klona OS'et.

 

Klona över till en Intel 530 & Samsung 840, titta på resultatet, uselt värre. Tycker SSD diskar suger ganska bra, och Intels diskar kommer bannlysas här hemma och även till kund fortsättningsvis framöver..

 

När man har provat allting så kan man gott banka på grejorna det sista man gör innan man ger upp. :)

 

 

Har varit med om massor av Intel SSD'er som gått sönder, Samsung däremot har fungerat bra. Enda problemet med Samsung var att vissa modeller kunde bli långsammare med tiden men tror det är åtgärdat med firmwareuppdatering.

 

Men då var det bra tips på SSD hårdiskar som jag fick, annars hade jag säkert köpt Intel och kanske fått samma kvalitet på dem som Marion fick.

 

 

Redigerad av gebe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...