Gå till innehåll

felmeddelande


Sandstone50

Recommended Posts

Har du Google Tangentbord installerat? Avinstallera i så fall... känd bugg. Oavsett så är det ett felmeddelande som bara kommer vid uppstart och processen startar iallafall. Det är just vid boot som tajmingen har blivit fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är olika på telefonmodeller men universellt för alla Android är under inställningar/appar (eller program) och sen klicka på appen du ska avinstallera. Där har du "avinstallera". Den enda telefonen du inte kan avinstallera Google Tangentbord är "rena" androider som t ex Nexus... Samsung och andra märken har sina egna tangentbord och då går det bra att ta bort.

Det är inte alls säkert det är detta som är problemet... Men följer man ett flertal androidforum så känns det troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det någon annan Gapp (Google App) som strular. Bara låt det vara och kolla efter uppdateringar regelbundet. Google har haft problem med sina appar på vissa telefonmodeller. Allt handlar om att tidsgränsen för appen överskrids vid boot. Därför får den en sk Force Close. Så länge allt fungerar så behöver du inte oroa dig... det kommer att försvinna. Google har fått många av dessa rapporter det senaste halvåret och dom jobbar med det.

 

Skummade över de trådar jag känner till och senast är det tydligen Google Play Services som ligger bakom FC på en del modeller. Detta kom vid uppdateringen av senaste Play Store (som uppdaterar sig i bakgrunden)

 

Åter igen... appen som ger felmeddelandet startar i vanlig ordning och fungerar ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv, och de flesta i min omgivning, hör till dem som aldrig stänger av telefonen... och då blir problemet inte lika påtagligt. Men samtidigt så är det ett irritationsmoment som heter duga. Har avhjälpt detta på ett flertal telefoner den senaste månaden, där just Google Tangentbord har varit skurken. Först efter ditt fel har jag märkt på diverse forum att andra Gapps bråkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...